ebza opnieuw instellen bij demontage motor
ebza opnieuw instellen bij demontage motor
Ik heb de krukas van mijn trabant klaar, voorzien van 8 nieuwe lagers. Nu wil ik dit weekend de motor weer in elkaar zetten en in de auto inbouwen. Moet de ontsteking opnieuw ingesteld worden? Alles kan maar op 1 manier in elkaar toch?
Re: ebza opnieuw instellen bij demontage motor
je zal het tijdstip wel weer op tijd moeten zetten lijkt me. Zeker als alles los is geweest...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Lijkt het je of weet je het zekerHaiko schreef:je zal het tijdstip wel weer op tijd moeten zetten lijkt me. Zeker als alles los is geweest...

O.T. kun je als het moet met een schroevendraaier vaststellen. Of een het handvat van een ronde kwast, dan kun je wat makkelijker streepjes zetten.
Hoe meet je de 3 of 4mm? Heb je toch een klok nodig?ruton schreef:O.T. kun je als het moet met een schroevendraaier vaststellen. Of een het handvat van een ronde kwast, dan kun je wat makkelijker streepjes zetten.
Hier een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=DOkeLwv6hDw
Die meneer heeft het over 3,8mm. Is dit de juiste waarde voor beide cilinders?
https://www.youtube.com/watch?v=DOkeLwv6hDw
Die meneer heeft het over 3,8mm. Is dit de juiste waarde voor beide cilinders?
- eeuwige_student
- moderator
- Contacteer:
De afstand is afhankelijk van het type carburateur en je gevoel. De cilinder die het meest in het midden zit van de motorruimte wordt minder goed gekoeld, dus meestal wordt die iets eerder gezet 4mm. De andere dan op 3 mm. Maar met ebza wordt ook wel 2x3mm aangehouden.
Ik heb ebza met een sparvergaser.eeuwige_student schreef:De afstand is afhankelijk van het type carburateur en je gevoel. De cilinder die het meest in het midden zit van de motorruimte wordt minder goed gekoeld, dus meestal wordt die iets eerder gezet 4mm. De andere dan op 3 mm. Maar met ebza wordt ook wel 2x3mm aangehouden.
- eeuwige_student
- moderator
- Contacteer:
Dan wordt 2x3 voorgeschreven. Ik zou echter eentje iets eerder zetten 3,5.
Had Jelle niet zo'n bijzondere EBZA? Of is die meeverkocht naar Bart en later Evan?