bitumen
-
bitumen
op de bodem van de carrosserie zit een soort van bitumenlaagje gegoten.
Nu is mijn vraag of ik dat weer opnieuw kan smelten en er weer opnieuw op kan gieten.
Of is er een soortgelijk materiaal in de handel wat ik kan plakken.
De samenstelling van de bitumen is mij ook onbekend.
Het betrefd hier in dit geval geen trabant maar een camper peugeot j5 1991, waarvan de cabinevloer is behandeld met dit spul ivm geluiddemping.
Misschien kan ik wat van dit materiaal verzamelen en opnieuw smelten en uitgieten.
Wie o wie weet hier meer van
marcel
Nu is mijn vraag of ik dat weer opnieuw kan smelten en er weer opnieuw op kan gieten.
Of is er een soortgelijk materiaal in de handel wat ik kan plakken.
De samenstelling van de bitumen is mij ook onbekend.
Het betrefd hier in dit geval geen trabant maar een camper peugeot j5 1991, waarvan de cabinevloer is behandeld met dit spul ivm geluiddemping.
Misschien kan ik wat van dit materiaal verzamelen en opnieuw smelten en uitgieten.
Wie o wie weet hier meer van
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
Re: bitumen
Zou niet met een brander gaan prutsen, denk dat je het eraf moet steken/slijpen/schuren...
waarom opnieuw gebruiken? Denk na 20j dat je er beter iets nieuws op kan smeren, toch?
waarom opnieuw gebruiken? Denk na 20j dat je er beter iets nieuws op kan smeren, toch?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Dat kit-achtige spul op de Trabantvloer heet Antidröhnmassa.
De naam zegt het als: het moet de overdaad aan geraas dempen en in het natte seizoen (dat is tegenwoordig dus het hele jaar) is dat het enige dat je nog hebt als je de vochtslurpende ondermatten eruit hebt gehaald.
Om de suggestie van hergebruik heb ik even smakelijk moeten lachen.
De naam zegt het als: het moet de overdaad aan geraas dempen en in het natte seizoen (dat is tegenwoordig dus het hele jaar) is dat het enige dat je nog hebt als je de vochtslurpende ondermatten eruit hebt gehaald.
Om de suggestie van hergebruik heb ik even smakelijk moeten lachen.

-
als de ondermatten zoveel vocht opslurpen !
heb je dan een alternatief voor de anti dreunmassa.
ik vindt de peugeot camper al genoeg herrie maken.
Wat betrefd de trabbi vindt ik wel leuk klinken daar hoeft voor mij geen nieuwe antidreun massa in.
Kom maar met eengoed alternatief.
(hergebruiken)
marcel
heb je dan een alternatief voor de anti dreunmassa.
ik vindt de peugeot camper al genoeg herrie maken.
Wat betrefd de trabbi vindt ik wel leuk klinken daar hoeft voor mij geen nieuwe antidreun massa in.
Kom maar met eengoed alternatief.
(hergebruiken)
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
Je kunt die zachte viltmatten op een droge plek bewaren en er pas in leggen als je gaat rijden. Kranten doen het ook altijd goed. En die Peugeot Camper kun je ook uitzetten.
Ik heb de loszittende antidröhnmasse los gestoken, de zachte viltmatten en de kranten eruit, de auto droog gestald en ik rij niet als een bezetene.
(Of heb jij wel eens een bezeten dweil gezien?)
Ik heb de loszittende antidröhnmasse los gestoken, de zachte viltmatten en de kranten eruit, de auto droog gestald en ik rij niet als een bezetene.
(Of heb jij wel eens een bezeten dweil gezien?)
Is dit misschien een goed alternatief voor de matten? http://www.conrad.nl/ce/nl/product/854676/
(Even de reviews doorlezen)
(Even de reviews doorlezen)
-
bedankt evan
Marcel
Marcel
En ......... wat ga je nou doen ? 

-
matten bestellen.
Maar eerst wat plekken repareren op de bodem.
Of heb jij een beter idee.
marcel
Maar eerst wat plekken repareren op de bodem.
Of heb jij een beter idee.
marcel