Pagina 1 van 2

verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 00:44
door tijs
zijn er verschillende types motorkap?

bij mij kiert hij aan elke kant zoon 2cm tot de zijschermen, of is dit normaal?

hmm volgens mij hoort het zo... als ik andere foto's uit restauraties bekijk.

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 10:47
door trabart
2cm is vrij veel, maar er zit wel vaak een redelijke kier tussen ja ...
601 heeft maar 1 type kap. 1.1 heeft wel een andere.

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 10:50
door tijs
is die van een 1.1 dan smaller ofzo? wellicht zit er zoon kapje op...
al lijkt het wel alsof het er al jaaaren op zit.

ja de 2cm is zo even geschat uit het hoofd, zou het moeten na meten, zal ergens 1-2cm zijn.

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 10:51
door trabart
volgens mij is die van de 1,1 even breed, ze worden namelijk vaak verwisseld (601 kap op 1,1 omdat de 1.1 kap gewoon lelijk vierkant is)

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 11:17
door ruton
Voor de 601 is er maar één type en maat Motorhaube. Het zijn de auto's die verschillen.

En die brede kieren 'horen' zo. Die starre socialisten moesten toch ergens hun speling kwijt. Ik ben eens tijdens een toerit achter een 353-rijder terecht gekomen, die werd er door allerlei lieve zondagsrijders voortdurend op geattendeerd dat zijn kofferdeksel los zou zitten.

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:05
door Erik
Er is maar één model van de motorkap van de 601. Het komt wel voor dat de maatvoering niet altijd even zuiver was. Hetzelfde geld voor de spatboren. De Trabant is in elkaar gezet met enige flexibiliteit en niet te nauwkeurige pasvorm. Bij een restauratie kan het ene duroplast deel net even iets beter passen als het andere.

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:23
door tijs
ok duidelijk, het viel me vooral op omdat de rest eigenlijk best netjes zit!

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 18:37
door ruton
Het plaatwerk voor de zijkant was eigenlijk te groot. Het werd zoals het uit de mal kwam op de carrosserie geplakt/gekit/genageld en vervolgens werd de sleuf op maat gefreesd, zodat het portier weer open en dicht kon. Met als gevolg dat lang niet ieder portier ook op een andere Trabant past.

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 19:35
door tijs
haha, blijf me verbazen over hoe geniaal simpel sommige dingen opgelost werden in die tijd!

Re: verschil in motorkappen?

Geplaatst: 12 dec 2011, 20:00
door eeuwige_student
De motorkap kan je wat bijbuigen door het metaal te verbuigen. Kijk op youtube maar eens naar de filmpjes hoe het in de fabriek werd gedaan. Als de kap breder moet worden, moet hij dus minder bol worden....