Verlagen

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Evan_s

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s »

Gast schreef:compleet setje schokdempers (Schroefveren, In hoogte verstelbaar, zoals de onderste op de foto hiervoor ) kopen. van een Polo 2NAchterdempers het gat waar de bout door heen gaat opboren naar de juiste maat (in stappen van 0,5 mm) en deze monteren. Is goedkoper dan de veren welke je bij Trabiteile oid koopt.

Voorveren zet je op MP en verkoop je gewoon

kun je zelf de juiste hoogte instellen!
Wellicht dat je ook het busje eruit kunt persen en een passende voor een Trabant er voor in de plaats kunt persen? (zou te mooi zijn, dus waarschijnlijk andere maatvoeringen)

Robert schreef:Wordt met deze Polo 2N toevallig de 6N2 bedoeld? Als je gaat googlen vindt je niks op alleen Polo 2N. Weten mensen toevallig welke aanpassingen je dient te verrichten om een P50 met een schroefset te verlagen.

Naar mijn idee moet ik in ieder geval de achterwielkasten vervangen door het type 601, maar verder kom ik nog niet. Dus als mensen hier nog wat over weten hoor ik dat uiteraard graag.
Late 601 of 1.1. Verdere aanpassingen zou ik ook niet weten.
gravety

Bericht door gravety »

zijn er buiten verlaagde bladveren om nou ook nog meer methodes om je trabant te verlagen?

zelf heb ik voor en achter bladveren.

zo links en recht hoor je de termen verlagingsblokken (ergens een blok tussen bladveer en.....?)
Shackles soort afstandhouders tussen bestaande plaats van bladveer en hogere/lagere plaats.

Wat gebeurd er bijv. als je een alluminium blok laat maken die aan de voorkant precies in de uitsparing voor de bladveer past en daar bovenop de bladveer gemonteerd wordt. Wat doet dit met de auto qua verhogen/verlagen en de eigenschap van de bladveer?

Hetzelfde zou gelden voor de bladveer achter. Hier zou het blok dan bovenop de bladveer moeten komen. Tussen bladveer en bodem.

dit soort blokken ben ik tegengekomen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXIDQAH7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

gr
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 ;) (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)
Haiko
moderator

Bericht door Haiko »

Het is maar net wat je wilt, wil je snel en makkelijk, koop dan verlagingsbladveren. Wil je zelf experimenteren, dan zul je veelal zelf iets moeten verzinnen. Check anders eens op Duitse fora, daar hebben ze er vast verstand van, en alles daar moet ook worden goedgekeurd door de Tüv, dus dan zal het technisch wel in orde zijn.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

blokken aan de voorkant ertussen snap ik wel, ter verlaging, maar volgens mij kun je hem achter alleen maar verhogen met blokken ... ???
Afbeelding
exionman

Bericht door exionman »

als je voor verlaagd met een blok onder je veerpakket blijft je camber ( vlucht van de wielen ) positief
bovenkant van de wielen breder als de onderkant
bijeen verlagingsbladveer zijn de ogen dichter bij het midden geplaatst om dit te ondervangen
heb dit zelf mogen ondervinden
gravety

Bericht door gravety »

positief camber is... net als standaard aan de achterkant? dat de wielen aan de onderkant naar binnen staan ten opzichte van de bovenkant?

dan zou ik het het liefste gewoon neutraal willen houden of negatief camber.

dat is dan alleen te bereiken met een verlaagde bladveer?
Is het mogelijk de bladveer in zn geheel te laten vervallen en vervangen voor schroefveren? zowel voor en/of achter?
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 ;) (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

dat laatste is zelfs voor een pro lastig, maarja om nou te zeggen dat het niet kan ???

Je KUNT natuurlijk met je bladveren naar een smid gaan, en hem vragen om ze om te rollen (zodat ze rechter worden) en in te korten. In principe is dat hetzelfde als wat met verlaagde veren gedaan is. Of je echter goedkoper uit bent dan ze gewoon te kopen .. ???
Afbeelding
TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak »

trabart schreef:dat laatste is zelfs voor een pro lastig, maarja om nou te zeggen dat het niet kan ???

Je KUNT natuurlijk met je bladveren naar een smid gaan, en hem vragen om ze om te rollen (zodat ze rechter worden) en in te korten. In principe is dat hetzelfde als wat met verlaagde veren gedaan is. Of je echter goedkoper uit bent dan ze gewoon te kopen .. ???
dát denk ik niet, in Nederland... Maar toch, is het navragen waard toch?

Negatief camber kun je ook creeeren door "stuko" 's. oftewel Sturz Korrektur oftewel stuurcorrectie :geek: Die kun je krijgen voor de achterzijde en voorzijde... Maar bij verlaagde bladveren niet per sé noodzakelijk.

grtz, JJ
Afbeelding
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

de stuko's zorgen wel voor een slechtere bodem-vrijheid in het midden van de auto he .. vergeet dat niet ...
Afbeelding
TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak »

achter wel, voor niet, volgens mij... Maar de werking van die dingen aan de voorzijde is mij niet helemaal duidelij, eerlijk gezegd.
Afbeelding
Plaats reactie