Verlagen

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
tijs

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

toch ist veel geld... maar je moet iets..
wel jammer, normaal zou ik gewoon een zwaardere spiraalveer zoeken, stuk afslijpen, korte stugge demper zoeken en gaan ;)
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Jij hebt zowel aan de voor- als achterzijde bladveren?
tijs

Bericht door tijs »

jep
Evan_s

Bericht door Evan_s »

tijs schreef:maar weet niet of je je eigen veren dan in moet leveren? bij de meeste wel, maar zie het niet zo niet bijstaan... maar mijn duits is wat roestig ;)
Ik zie dat er bij het complete verlangingspakket niet bij staan. (Link).

Zou je ze voor de zekerheid even moeten mailen.

Even wat anders; ik zie net dat Trabantwelt nu ook schroefsetjes heeft: link. Iets goedkoper dan Trabiteile.
tijs

Bericht door tijs »

onderaan staat optionen, en daar kun je aangeven wat voor achteras je hebt.

Hinterachse Blattfeder
(+ 50,00 EUR)

is goed geld voor 2 schroefpootjes, ze zijn dan wel nieuw... maar ik zou toch eens kijken of je niet bij een polotje ofzo kan shoppen als dat ook past..
zijn 2e hands een heeeeel stuk goedkoper...

zien er wel degelijk uit!
Haiko
moderator

Bericht door Haiko »

Check de Duitse fora maar es, schijnt dat je zelf ook het nodige kan samenstellen. er worden wel eens Ford veren gebruikt. Die zul je vast ook wel op de sloop vinden...

(schroefveren dan, bladveren is een ander verhaal)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
tijs

Bericht door tijs »

mja die schroefveren zijn redelijk universeel...
en als een diameter niet helemaal klopt kun je al snel met een bus wat opvullen etc.
gewoon even goed meten.

zoek eigenlijk een goede foto van de achterwiel ophanging... voor zowel een type met bladvering als zonder..
Trabitoon

Bericht door Trabitoon »

Ik heb op onze polo schroefset achter op gemonteerd.
Volgens mij de 6N2 zo uit mijn hoofd.
De enige aanpassing die je moet maken is het buisje (welke in het rubber zit) onderaan iets uitboren zodat de bout er door heen kan om de schokdemper vast te zetten aan de achter poot.

Gewoon complete set kopen en de voorschokdempers weer op MP plaatsen, dan ben je het goedkoopste uit.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)

Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
tijs

Bericht door tijs »

maar jij had al spiraalveren?

of gewoon de bladveer laten vervallen?

schokdemper toren nog verstevigd?

hoelaag kun je nu? evt de toren wat ophogen ;) doen ze bij d/e kadettjes ook wel eens aan de voorkant..
Evan_s

Bericht door Evan_s »

@ Trabitoon: 6N2 inderdaad. Had er een tijd geleden al eens naar gezocht. Een set van 4 stuks is er al voor 200 euro. Ik wil richting de 10~12cm verlaging en nog een veerpootbrug erbij (voor én achter). Maar eerst nog even sparen.

Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?

-edit- Ik zie dat er ook nog een verschil is in de mate van verlaging van verschillende types Polo 6N2 schroefsetjes, en daarbij tevens in prijs.. -edit-

@Tijs: Mijn Trabi is van '89, dus heeft al schroefveren achter. Is nu 7cm verlaagd met kortere en stevigere dempers. Nee, ik hou niet meer zo van hobbelige weggetjes ;) .

Ik meen ooit eens ergens gelezen/gehoord dat Trabantjes met bladveren áchter wel om te bouwen zijn naar schroefveren, maar dat zal iemand even moeten bevestigen..
Plaats reactie