Wabant
- TrabiFreak
- moderator
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 23:59
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Re: Wabant
.... En als het allemaal écht niet lukt, kun je altijd nog naar engeland.... Daar krijg je typegoedkeuring op alles, als de auto maar werkt, en hoef je hem niet eens op gb kenteken te zetten, invoeren en klaar...... Als ik de verhalen Moet geloven.....
Re: Wabant
Kost wel de reis erheen, overnachten, invoerwerk etc ... ben je zo € 1000 kwijt ...
Waarom dan niet een bestaande in Dld kopen zou ik zeggen... heb je papierwerk + de ombouw ...als dat aanbod klopt...
Waarom dan niet een bestaande in Dld kopen zou ik zeggen... heb je papierwerk + de ombouw ...als dat aanbod klopt...

Re: Wabant
Het eindbod op eBay was ongeveer 1850,- volgens mij. De bouwer kreeg de boel niet aan de praat.mel schreef:Nou, dat verwacht ik wel ... er s erg weinig handel op dit moment... hij is er dan misschien nog wel.
Heb je wel contact gemaakt met de verkoper ? Da's altijd wel slim ....
Zojuist de eerste onderdelen besteld, namelijk de Trabiteile Wabant adapterplaat en Sachs Wabant koppeling. Beide via Pappenforum. Een meevallertje

De adapter is bij Trabiteile de afgelopen week overigens afgeprijsd van 250,- naar 200,- euro.
Re: Wabant
Hoe was het bezoek aan de enige Nederlandse Wabant ?
Re: Wabant
Je loopt een week voor
De 11e ga ik kijken.

De 11e ga ik kijken.
Re: Wabant
Over het geluid:Evan_s schreef:Ik had inderdaad al zoiets gelezen op de Wartburgfora.
Reactie van de RDW:
RDW schreef:U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.
Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen..
Geluidsmeting zit dus al inbegrepen.RDW schreef:De maximale geluidsproductie wordt gemeten bij de helft van het maximum toerental van de motor bij een stilstaand voertuig. De sonde op een halve meter afstand.
De kosten van een wijziging motor bedragen maximaal 80,- euro.
Nu nog in de praktijk brengen.
Re: Wabant
Afgelopen week de eerste onderdelen opgehaald:

Dit is de adapter die Trabiteile te koop heeft, waarmee het Wartburg blok +/- 22 graden naar voren gekanteld wordt om de carburateur + aanzuigdeel te laten passen in de Trabant.

Dit is de adapter die Trabiteile te koop heeft, waarmee het Wartburg blok +/- 22 graden naar voren gekanteld wordt om de carburateur + aanzuigdeel te laten passen in de Trabant.
Re: Wabant
Lijkt meer op de adapter voor Wartburgmotor - Trabant versnellingbak?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Wabant
Is het ook.
Re: Wabant
als je zorgt dat hij niet te gek veel geluid maakt, dan doen ze helemaal geen geluidstest, en vinden ze het al snel goed (althans, hier in het brave zuiden
)
heb al eens een motor ombouw gedaan van een c kadett 1.2 (50 pk ofzo) naar een 2L met 110pk.. rvs 63mm uitlaat, (wel een nieuwe, met goeie dempers) en is er zo doorheen gerold, al met al 10 minuten binnen gestaan bij de rdw.
als je zorgt dat het gewoon goed is, dan krijg je het zo op kenteken, ze zijn niet zo gemeen als iedereen denkt, er zijn al veeeeeel gekkere dingen goed gekeurd!

heb al eens een motor ombouw gedaan van een c kadett 1.2 (50 pk ofzo) naar een 2L met 110pk.. rvs 63mm uitlaat, (wel een nieuwe, met goeie dempers) en is er zo doorheen gerold, al met al 10 minuten binnen gestaan bij de rdw.
als je zorgt dat het gewoon goed is, dan krijg je het zo op kenteken, ze zijn niet zo gemeen als iedereen denkt, er zijn al veeeeeel gekkere dingen goed gekeurd!