Pagina 2 van 28

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 13:36
door Evan_s
Andries schreef:Ook hij kwam er toen achter dat hij naar de RDW moest voor een individuele type-goedkeuring en dit kostte toen ongeveer 2500 gulden.!
Regels zijn veranderd. Voor auto's van vóór 1998 is de keuring versoepeld en aanzienlijk goedkoper, lees ik op diverse fora. Heb de RDW voor de zekerheid nog even gemaild.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 15:33
door trabart
schijfremmen zijn niet verplicht... evan zegt dat hij de top niet wilt verhogen zonder remmen te verbeteren.

naar mijn mening zijn remmen van een trabant echter overdone (beter dan nodig). Moet wel zeggen dat ik ook schijfremmen heb, maar meer vanwege het onderhoud.. echt niet omdat ik het nodig vond.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 19:40
door Haiko
Vraag me alleen af, met zo'n 1000ccm Wartburg motor in combi met een standaard/langere 4e Trabant bak, wat de eindsnelheid zal zijn. Een wartburg haalt met zijn +/- 900kg makkelijk de 140km/h (50ps motor), maar de versnellingsbak is dan ook anders.

Kan me dus voorstellen dat de bak van de Trabant van invloed is op de eindsnelheid.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 19:53
door Evan_s
Zie hier een korte uitleg: http://www.wabant.de/getriebe.html.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 20:10
door mel
Haiko schreef:Vraag me alleen af, met zo'n 1000ccm Wartburg motor in combi met een standaard/langere 4e Trabant bak, wat de eindsnelheid zal zijn. Een wartburg haalt met zijn +/- 900kg makkelijk de 140km/h (50ps motor), maar de versnellingsbak is dan ook anders.

Kan me dus voorstellen dat de bak van de Trabant van invloed is op de eindsnelheid.
Gewoon 120 km/u, anders gaat de auto zwalken want er is natuurlijk verder nog nix gedaan aan de (belabberde) wegligging...


Zo leuk:
members die dit nog nooit gedaan hebben die het natuurlijk weer beter weten dan degene die het WEL zelf heeft gedaan !

Oftewel:
Voertuig met een West-Brief wordt zo, zonder wijzigingen, overgenomen in het kentekenregister van de RDW.

Punt Uit !

Dus als je hem bouwt volgens de TUEV wensen (= schijfremmen), Voll-Tuev laat afnemen dan is er geen enkel probleem...

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 20:31
door Evan_s
Ben blij dat jij je vermaakt.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 21:42
door mel
Als je het mij eerlijk vraagt: ik zie jullie dat helemaal niet doen...

Er is in NL nog nooit een andere Wabant zelf (af)gebouwd sind mijn kuebel...

We zijn we met de voorbereidingen bezig (geweest) van een Wabant Kombi.

Het is namelijk allemaal niet zo erg simpel als het wel lijkt...

Paar foto's met verschillende carburateurs ...

Succes er mee, ik hoop dat het jullie lukt.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 21:44
door Evan_s
Wat waren/zijn je struikelblokken?

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 21:47
door mel
Technische constructies, onderdelen, geld en TUEV.

Vergeet niet dat alle Wabant "extra's" die nu zo maar te koop zijn bij Trabiteile een copie (met mijn toestemming) van ons zijn !

Dus: de Keil tussen de Jikov, kopplelingsoplossing en ben er nog 1 vergeten ... nu zo te koop; door ons hier ontwikkeld.

Als de adapter niet de goede boringen heeft staat bijv het blok recht en past er geen carburateur (goed) tussen...

Of de startmotor komt voor de aandrijfassen ...

Bij "ons" neigt het blok daarom 15 graden naar voren ... daarom ontwikkelden wij de keil voor de vergaser, anders gaat die lekken.

Nu is dat stukje alu voor onder de € 100 te koop; ik liet indertijd het prototype maken in NL voor € 400 ..

Die keil heeft namelijk 2 scheve hoeken ... zoek ze maar eens op een afbeelding ...

Re: Wabant

Geplaatst: 26 jan 2012, 22:55
door trabant601
het is wel jammer dat er mesten er zo makelijk over denkt om dat even te maken maar ze vergeten ook dat het wat klein geld kost .
en wat ze aan problemen tegen kunnen komen .

En even van tevoren uit rekenen wat het kost dat kan je wel vergeten meestel komt er de helfer nog bij .