Wabant

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
AlexH
Contacteer:

Re: Wabant

Bericht door AlexH »

Pfoe, als k je filmpje zie wil ik ook! haha ;) Op pappenforum staan ook erg nette ombouw projecten. Lijkt me ook wel wat :P

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Jammer dat je niet meer in Enschede woont, had je er graag mee geholpen ;)

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH »

Ben voorlopig ook zeker nog niet zo ver. Wil eerst de hele carosserie aanpakken. Wel gunstig dat er hier steeds meer kennis over komt! :)

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Als je uiteindelijk ook een Wabant/Traburg ombouw wilt, kan ik je aanraden om nu alvast rond te speuren naar de onderdelen om gaandeweg de set compleet te maken. Kan een hoop schelen in de kosten. Op PF staan bijvoorbeeld al een aantal nieuwe Wabant onderdelen voor relatief weinig geld. Ook ebay, omoma en kleinanzeigen.ebay.de in de gaten houden.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH »

Dat idee had ik ook al. Maar eens even neuzen. Ouders zitten nu in voormalig oost misschien dat ze daar nog ergens een blok kunnen regelen. Heeft vast nog wel iemand wat staan. Heb je het qua kenteken allemaal al voorelkaar? Zag het niet staan in dit topic maar misschien er overheen gelezen.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Kenteken moet ik nog wijzigen, maar eerst de ontwaseming inbouwen, voordat ze daar bij de rdw over gaan miepen. Daarna meteen door naar mijn apk adresje. Heb ik zo mooi een deadline* :)

*student hè ;)

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Let ook even op welke adapterring je neemt. Er zijn namelijk vele verschillende uitvoeringen (en kwaliteiten) in omloop.

Met de ring van Trabiteile staat de motor 22 graden naar voren gekanteld, wat als voordeel heeft dat je de tank voor in de auto kunt laten en je niet in de knoei komt met het inlaatspruitstuk en de bladveer. Deze adapter heeft tevens het voordeel dat je niets aan de voortrein hoeft aan te passen (op een (of meerdere) motorsteuntje(s) maken na dan).

Bij een adapter met een kleinere hoek heb je echter weer het voordeel dat het uitlaatspruitstuk beter past.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH »

Goed om te weten. Die van Trabantwelt ziet er ook compleet anders uit. Staat ook niet bij vermeld onder wat voor hoek de motor dan wordt geplaatst. Tank zou ik denk ik naar de kofferbak verplaatsen. Dat is m.b.t. de gewichtsverdeling ook wel gunstig en je kunt het onder de kap dan veel cleaner maken. Zal in mijn geval iig geen korte termijn iets worden.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Heb nu ook het temperatuurklokje werkend, zo'n oldskool IFA klokje:

Afbeelding

Wijzertje blijft bij warme motor mooi in de 2e helft van het witte en precies bij rood gaat de fan aan. De temperatuurschakelaar in de radiateur sluit bij +/- 90 graden waardoor de fan aan gaat. Ook op een warme dag als vandaag (in Enschede tenminste) ging het stad-/spitsrijden prima met de motortemperatuur.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Nog een uitlaat nodig :-)

Afbeelding

Plaats reactie