slaolie in holle ruimtes???
Geplaatst: 19 okt 2013, 21:15
Ik ben de hele avond al aan het surfen na een goede holleruimte conservering. Nu komt ik dit tegen op het porsche forum:
Goedendag,
nu lees ik toevallig dit artikeltje en of ik het zo goed doe weet ik niet, ik ben nog niet zo handig met dit soort conversaties, maar over roest kan ik er het volgende over zeggen: Een nieuwe gortdroge en brandschone auto kàn gewaxoiled of getectyleerd (ML) worden. Dat helpt enorm tegen roest, maar niet afdoende; al deze producten zijn dik van substantie en drogen veel te snel, gevolg: Daar waar zich vocht verzamelt en moeilijk weer weggaat zoals velsnaden en kiertjes, randjes en dergelijke, komt dit spul wel een beetje, maar dringt niet goed door omdat het dus te snel droogt.
Met het tectyleren van een gebruikte auto versnel je het roestproces astronomisch! Vocht blijft nu nog langer "hangen".
Nu komt het: Roestpreventie voor een gebruikte of oudere auto moet gebeuren met een middel wat erg goed samengaat met de moleculaire structuur van staal; het moet in de poriën kruipen, dagenlang, en dat middel is al lang bekend: RAUWE LIJNOLIE bij de vakhandel (erg duur), of ZONNEBLOEMOLIE bv. van de ALDI. Wie eraan twijfelt, moet eens een proefje doen; smeer een stukje van de onderkant van een plaatje ijzer in en kijk na een paar dagen wat er is gebeurd: het trekt op door de capillaire werking. na een dag of 4 is het pikkelig en pas na een paar weken is het echt aan het drogen, maar hard wordt het nooit. Wel gemorste middel verwijderen want eenmaal aangedroogd is het moeilijk te verwijderen.
Zelf gebruik ik zonnebloemolie met de vloeistofspuit voor de zo schoon mogelijke onderkant en lijnolie met penseel voor "moeilijke" plekjes.
Wil je meer weten, Mail naar: bruynzeel4boats@hotmail.com
Groetjes en succes, Adriaan
Wat denken jullie ervan?
Goedendag,
nu lees ik toevallig dit artikeltje en of ik het zo goed doe weet ik niet, ik ben nog niet zo handig met dit soort conversaties, maar over roest kan ik er het volgende over zeggen: Een nieuwe gortdroge en brandschone auto kàn gewaxoiled of getectyleerd (ML) worden. Dat helpt enorm tegen roest, maar niet afdoende; al deze producten zijn dik van substantie en drogen veel te snel, gevolg: Daar waar zich vocht verzamelt en moeilijk weer weggaat zoals velsnaden en kiertjes, randjes en dergelijke, komt dit spul wel een beetje, maar dringt niet goed door omdat het dus te snel droogt.
Met het tectyleren van een gebruikte auto versnel je het roestproces astronomisch! Vocht blijft nu nog langer "hangen".
Nu komt het: Roestpreventie voor een gebruikte of oudere auto moet gebeuren met een middel wat erg goed samengaat met de moleculaire structuur van staal; het moet in de poriën kruipen, dagenlang, en dat middel is al lang bekend: RAUWE LIJNOLIE bij de vakhandel (erg duur), of ZONNEBLOEMOLIE bv. van de ALDI. Wie eraan twijfelt, moet eens een proefje doen; smeer een stukje van de onderkant van een plaatje ijzer in en kijk na een paar dagen wat er is gebeurd: het trekt op door de capillaire werking. na een dag of 4 is het pikkelig en pas na een paar weken is het echt aan het drogen, maar hard wordt het nooit. Wel gemorste middel verwijderen want eenmaal aangedroogd is het moeilijk te verwijderen.
Zelf gebruik ik zonnebloemolie met de vloeistofspuit voor de zo schoon mogelijke onderkant en lijnolie met penseel voor "moeilijke" plekjes.
Wil je meer weten, Mail naar: bruynzeel4boats@hotmail.com
Groetjes en succes, Adriaan
Wat denken jullie ervan?