Zwetende benzinekraan

Hoeveel keer moet je nu je remmen nakijken? Hoe smeer je een Trabant? Vraag het hier !
Plaats reactie
ZeeuwseTweetakt

Zwetende benzinekraan

Bericht door ZeeuwseTweetakt »

Vraagje:
Ik heb pas geleden mijn benzinekraan gereviseerd met nieuwe pakking en zeef, maar nu blijft langs het tankschroefdraad de kraan licht zweten. Ik merk het aan de druppels tweetaktolie die aan de waterzak blijven hangen. Nu zat er bij de revisie set een fiber ring van 3/8". is dat ook de standaard afdichting tussen kraan en tank? Of kan daar beter een koperen ring tussen, ik durf de kraan ook niet nog harder aan te draaien.
ruton
moderator

Re: Zwetende benzinekraan

Bericht door ruton »

Afbeelding
Nr F51-10 heet in de explosiecatalogus Dichtring A 10 x 13,5 TGL 0-7603 Pr
Pr staat voor Preßstoff en jouw 3/8 inch is ± 10mm (9,525mm om precies te zijn)

Maar heb je ook gecontroleerd of de onderkant van de zeef om het 'pré-reservebuisje' aan beide kanten wel mooi glad is? Ik heb ze vaak genoeg op onderdelenmarkten gezien, waarbij de klodders soldeer er nog aanhingen.

Verder doe ik altijd preventief een enkel laagje gastape om het schroefdraad van zowel de tank als de kraan voordat ik de moer F51-18 erop draai. Dat kan wat frummelen zijn, maar als het gas afdicht, dan ook benzine en het kan er ook goed tegen.

Dat is de bovenkant van de kraan.
Ik ga er nu maar even van uit dat het middelste gedeelte met de kraanbediening niet lekt. Anders die twee schroeven telkens een beetje verder aandraaien tot het niet meer lekt.

Weet je zeker dat het niet de waterzak is, die lekt?
Het schroefdraad van de originele plastic variant stelt niet veel voor, ik ben er al eens een onderweg kwijt geraakt en adviseer altijd om bij een volgende onderdelenbestelling een aluminium waterzak erbij te nemen. Ze kosten een tientje.
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar »

Ik heb verschillende revisie setjes gezien waarbij die ring inderdaad vervangen was voor koper.
Vaak ontbreekt die ring zelfs in de setjes.

Ook alleen teflontape rondom het schroefdraad zou al voldoende moeten zijn trouwens.
Zijn er genoeg die zo rijden.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
huub

Bericht door huub »

Zoals al boven is opgemerkt:
No 10 en 12 moet je even goed controleren.
Je kunt rustig de oude messing ring weer gebruiken. ( mits niet vervormd ).
Succes
ZeeuwseTweetakt

Bericht door ZeeuwseTweetakt »

Ik heb de ring nu vervangen voor een messing ring, en locktite 55 teflondraad rond het schroefdraad. nu is alles lekdicht.
De waterzak is van aluminium, die zat bij het revisiesetje.De oude kunstof was idd met een slangklem geplaatst en dat was ook de reden van de revisie.
Plaats reactie