Welke 2-takt olie?

Hoeveel keer moet je nu je remmen nakijken? Hoe smeer je een Trabant? Vraag het hier !
Andries
moderator
Contacteer:

Re: Welke 2-takt olie?

Bericht door Andries »

mel schreef:Deze zinloze postjes hebben we de afgelopen jaren steeds weer gezien.... Welles .. Nietes ...

Doe wat je wil met die olie's maar klaag later niet als het gewoon stuk gaat.

Succe er mee...
Mel, voor jou mag het dan zinloos zijn, maar voor iemand die voor het eerst in een Trabant rondtuft is alle informatie zinvol.
En daar is een forum als dit uiteindelijk ook voor bedoeld!
Dus, niks geen blabla maar andren helpen of geen onzin posten!
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Een nieuwe lezer mag wel even rondsnuffelen....

Ik kan me de reactie van Mel echter ook wel voorstellen. Na al die jaren ben je op een moment de reacties beu van persoon x die zweert bij product y (wat bij voorkeur niks kost) en smeert in verhouding 1:z en aangeeft dat hij nooit ergens problemen mee heeft. Vervolgens is zijn motor een jaar later in de soep rijdt.

ruton
moderator

Bericht door ruton »

En het wordt weer luchtfilter-op-zomerstand-zetten-tijd. Er is altijd wel iemand die daarmee lelijk de mist ingaat.
Maar ook de oude rotten mogen niet vergeten dat ze ooit naakt en onwetend zijn geboren.

mel

Bericht door mel »

Probleem (als je daar van mag spreken) is dat ik het al 25 jaar "doe" en Andries niet kan bogen op een dergelijke ervaring .... maar dat geeft nix !

Wat je zegt: we hebben dit al ZO vaak hier gelezen en dan de (soms desasreuze) effecten daarna gezien...

Bezuinigen op een beetje olie blijf ik onverantwoord vinden ... uit ervaring ... ;)

Succes er mee !

Erik

Bericht door Erik »

ruton schreef:En het wordt weer luchtfilter-op-zomerstand-zetten-tijd. Er is altijd wel iemand die daarmee lelijk de mist ingaat.
Maar ook de oude rotten mogen niet vergeten dat ze ooit naakt en onwetend zijn geboren.
Daarom luister ik graag naar de oude rotten :mrgreen: Die hebben het vaak al meegemaakt en mis zien gaan. Waarom zelf het wiel opnieuw uitvinden?

Hoewel een beetje eigenwijsheid wel voor vernieuwende inzichten kan leiden :mrgreen:
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto »

Mijn luchtfilter is gewoon op de zomerstand blijven staan dus geen problemen lijkt me... :mrgreen:
Oude liefde roest niet!!!

groest

Bericht door groest »

Oude rotten, 25 jaar, bogen, zinloos.

Ik moet een beetje lachen. Er zijn er altijd wel die denken dat ze alles weten en kunnen.
Maar ze zijn vergeten dat ze ook als beginner begonnen zijn.
Vergeet nooit je "afkomst". Probeer de nieuwe beginners te begrijpen, maar niet vanuit de hoogte.
Het was Trabannekom

ruton
moderator

Bericht door ruton »

2012-25= alweer vóór de val van de Muur. Het zijn wel heel actieve jaren geweest, maar het zijn er geen 25.

ErikvG

Bericht door ErikvG »

In 1970 hadden wij thuis echt een Trabant voor de deur staan. Er was toen ook iemand met een garage die hem kon maken.
Ik herinner mij: Dynamo 'kwijt', Vastloper (piston), zo nu en dan een v-snaar en een dikke Mercedes die in de kofferbak gekropen was en er niet meer uit wilde.
Oh ja... en een keer een opengeklapte motorkap op de snelweg.... ook leuk!
Toch is-ie elke keer weer gemaakt (behalve dat gevalletje met die Mercedes dan)

Als het goed is zijn er dus mensen die het ooit aan Mel hebben geleerd en toen misschien wel 15 jaar ervaring hadden 8-)

Ik ga er maar vanuit dat de goedkope olie van nu beter is dan de dure olie lang geleden en dat daarmee de duurdere kwaliteitsolie veel beter is dan de ontwerpers van onze motortjes óóit bedacht konden hebben.

Laten we het eerder hebben over wat veel afremmen op de motor voor kwaad aanricht :)

Maar allen bedankt voor je olie-verslagen.. daar steekt deze Trabi-newbi veel van op :!:
Valves! Who needs Valves?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Ach, het belangrijkste is dat er meerdere goede antwoorden mogelijk zijn. De wijze van olie gebruik is ook afhankelijk van de rijstijl. Zolang mensen zich maar bewust zijn dat te veel olie ook slecht is voor de auto.

Plaats reactie