Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtimers
-
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 19:14
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
Misman, ik heb een Spartamet, als ik zin heb fiets ik mee en indien zinloos zoekt ie het zelf maar uit en kom ik er ook.
Zuipt 1 op 80 mix. Ideaal ding.
Zuipt 1 op 80 mix. Ideaal ding.
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
Valves! Who needs Valves?
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4341
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
De onduidelijkheid zal nog even duren. Het overleg is afgebroken.
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
Hier de toelichting van de FEHAC over het afblazen:
http://www.fehac.nl/images/stories/best ... ers_af.pdf
http://www.fehac.nl/images/stories/best ... ers_af.pdf
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
ach hoe langer het duurt, hoe langer het voor ons nog "gratis" zal zijn...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4341
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
Ik blijf het idee hebben dat ze op het verkeerde paard hebben gewet. Volgens mij hadden ze beter kunnen inzetten op een 30 dagen kaart o.i.d. Nu hebben ze geprobeerd om alleen de misbruikende diesels te beperken. Het gevolg is dat er nu voorlopig niks is.
Aan de andere kant, met 25% kan ik wel leven hoor.
Aan de andere kant, met 25% kan ik wel leven hoor.
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
dat met die dagen kaarten lijkt me niets, dan moet je elke keer je registeren als je de weg op wilt. Dat sucks. 25%, naja... als het niet anders kan dan maar, maar dan graag zonder 5000km beperking op de verzekering...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- trammelanto
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:16
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
hoezo, je kan de auto ook anders verzekeren dan een oldtimerverzekering.... maar dat kost natuurlijk meer DOEKOE
voor mijn dagelijkse sjees betaal ik graag MRB en verzekering. Een oldtimer moet hobby blijven en kost ansich al geld genoeg.... Zelf hekel ik de dagelijkse kilometervreters met een oldtimer. Sorry folks!
groetjes,
MArco
voor mijn dagelijkse sjees betaal ik graag MRB en verzekering. Een oldtimer moet hobby blijven en kost ansich al geld genoeg.... Zelf hekel ik de dagelijkse kilometervreters met een oldtimer. Sorry folks!
groetjes,
MArco
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
ik heb echt het idee dat het exact hetzelfde gaat als toen met die wilders actie. hoop poeha, maar eigenlijk gebeurt er weinig.
anders was het er namelijk allang door gedrukt.
wachten maar rustig af, dat die weekers de argumenten niet snapt, wil niet zeggen dat de tweedekamer dat ook niet doet.
(al is het vertrouwen daar in ook niet al te hoog natuurlijk)
anders was het er namelijk allang door gedrukt.
wachten maar rustig af, dat die weekers de argumenten niet snapt, wil niet zeggen dat de tweedekamer dat ook niet doet.
(al is het vertrouwen daar in ook niet al te hoog natuurlijk)
Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim
Het is jammer dat kennelijk geen maatwerk geboden kan worden. Ik heb zelf 4 oldtimers maar ook 2 auto's (lpg en diesel) die nog gewoon jarenlang belastingplichtig zijn. Dat is een ander verhaal dan dat van een collega die z'n "dure" dieselauto wegdoet en er een grote net belastingvrije Audi uit Duitsland haalt en er een LPG-tank inzet.
Het blijft voor mij moeilijk te begrijpen waarom er steeds zóveel belasting op allerlei zaken geheven wordt en dat die ook steeds hoger wordt. Natuurlijk is het zo, dat daar goederen/diensten/voorzieningen ter algemeen nut van worden bekostigd, echter zou ik liever zien dat dáár op gekort wordt door het aantal overheidsprojecten/-programma's terug te draaien.
Iets minder bemoeienis, iets meer eigen verantwoordelijkheid mogen nemen zet m.i. meer zoden aan de dijk.
Maar het kan natuurlijk niet iedereen naar de zin gemaakt worden.
Het blijft voor mij moeilijk te begrijpen waarom er steeds zóveel belasting op allerlei zaken geheven wordt en dat die ook steeds hoger wordt. Natuurlijk is het zo, dat daar goederen/diensten/voorzieningen ter algemeen nut van worden bekostigd, echter zou ik liever zien dat dáár op gekort wordt door het aantal overheidsprojecten/-programma's terug te draaien.
Iets minder bemoeienis, iets meer eigen verantwoordelijkheid mogen nemen zet m.i. meer zoden aan de dijk.
Maar het kan natuurlijk niet iedereen naar de zin gemaakt worden.

Nichts ist erfolgreicher als Erfolg