stralen .. wat mag dat kosten ?

Heb je een gouden restauratie tip, deel ze hier met ons !
trabart
Beheerder
Contacteer:

stralen .. wat mag dat kosten ?

Bericht door trabart » 23 sep 2011, 13:36

Heb een offerte gevraagd voor het zandstralen en epoxyprimeren van mijn kuebel. voorwerk doe ik dan zelf (kit weghalen etc), en daarvoor vragen ze 1200 euro ... Is dat waar de prijzen op zitten, of is dit duur?

Ga sowieso nog op andere plekken vragen ... dit was toevallig de eerste.
Afbeelding

Haiko
moderator

Re: stralen .. wat mag dat kosten ?

Bericht door Haiko » 23 sep 2011, 13:37

Zo... das best prijzig. Voor dat geld zou ik zelf de hele auto gaan schuren/slijpen en in de grondverf zetten.

Of het te duur is geen idee, is mij wel teveel geld
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 23 sep 2011, 13:43

ja ... vind het dat dus ook niet waard ... misschien eens kijken wat t kost, als ik de oppervlakten zelf blank maak, en hem dan wegbreng voor moeilijke punten te stralen en in primer te zetten..
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 23 sep 2011, 14:57

Verfafbijt werkt ook goed, maar geen idee of dat reageert met het duroplast. Daarna (filler) primer en mooi vlak schuren tot een korreltje of 800.

Heb het tot nu toe altijd zo gedaan met te verven onderdelen, met een prachtig resultaat.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 23 sep 2011, 15:46

probleem zijn de plekken waar je niet goed aan komt met gewoon schuurpapier ... is verfafbijt daar wel goed voor? en, als je het dan eenmaal blank hebt ... wat dan ? hoe krijg je de verfafbijt er van af? wasbenzine ?
Afbeelding

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 23 sep 2011, 15:53

Keine plekjes kun je wellicht zelf ook stralen. Er zijn van die handstraalpistolen te koop. Geen idee ofdat wat werkt, maar voor een besparing van ca. 1200 euro zou ik wel een gokje wagen.
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 23 sep 2011, 16:09

trabart schreef:probleem zijn de plekken waar je niet goed aan komt met gewoon schuurpapier ... is verfafbijt daar wel goed voor? en, als je het dan eenmaal blank hebt ... wat dan ? hoe krijg je de verfafbijt er van af? wasbenzine ?
Insmeren met verfafbijt, kwartiertje tot een half uur wachten en je kunt het er makkelijk af krijgen met een bosje staalwol. Evt lastige plekjes met een oude tandenborstel of plamuurmes oid. Afspoelen met water moet voldoende zijn. Blanke metaaldelen daarna zsm in de primer zetten om vliegroest te voorkomen.

Maargoed, ik weet niet hoe duroplast reageert op verfafbijt.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 23 sep 2011, 16:12

duroplast reageert denk ik ook niet geweldig op zandstralen dus dat wou ik toch demonteren... alle 3 de duroplast delen :P

afspoelen met water, vind ik een beetje een raar idee bij metaal wat je net blank hebt gemaakt ....
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 23 sep 2011, 16:17

voor 5 velgen met wat kleine dingen heb ik ooit 150 euro betaald. De bumpers van mijn p70 samen met de spin van de motorkap was net iets goedkoper. Een hele auto kost dus zeker meer!

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 23 sep 2011, 18:11

Vliegroest, inderdaad. Daarom was het vroeger (en wellicht vandaag) nog steeds NIET verstandig om je auto NAAST een Opel te parkeren. Het wilde nog wel eens voorkomen dat de vliegen de roest van de Opel meenamen op de ernaast geparkeerde auto. Met als resultaat, kruisbesmetting en kans op een virale infectie binnen het wagenpark.

Kortom, maatregelen treffen!

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie