Verlagen
Re: Verlagen
Check de Duitse fora maar es, schijnt dat je zelf ook het nodige kan samenstellen. er worden wel eens Ford veren gebruikt. Die zul je vast ook wel op de sloop vinden...
(schroefveren dan, bladveren is een ander verhaal)
(schroefveren dan, bladveren is een ander verhaal)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Verlagen
mja die schroefveren zijn redelijk universeel...
en als een diameter niet helemaal klopt kun je al snel met een bus wat opvullen etc.
gewoon even goed meten.
zoek eigenlijk een goede foto van de achterwiel ophanging... voor zowel een type met bladvering als zonder..
en als een diameter niet helemaal klopt kun je al snel met een bus wat opvullen etc.
gewoon even goed meten.
zoek eigenlijk een goede foto van de achterwiel ophanging... voor zowel een type met bladvering als zonder..
Re: Verlagen
Ik heb op onze polo schroefset achter op gemonteerd.
Volgens mij de 6N2 zo uit mijn hoofd.
De enige aanpassing die je moet maken is het buisje (welke in het rubber zit) onderaan iets uitboren zodat de bout er door heen kan om de schokdemper vast te zetten aan de achter poot.
Gewoon complete set kopen en de voorschokdempers weer op MP plaatsen, dan ben je het goedkoopste uit.
Volgens mij de 6N2 zo uit mijn hoofd.
De enige aanpassing die je moet maken is het buisje (welke in het rubber zit) onderaan iets uitboren zodat de bout er door heen kan om de schokdemper vast te zetten aan de achter poot.
Gewoon complete set kopen en de voorschokdempers weer op MP plaatsen, dan ben je het goedkoopste uit.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)
Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
Re: Verlagen
maar jij had al spiraalveren?
of gewoon de bladveer laten vervallen?
schokdemper toren nog verstevigd?
hoelaag kun je nu? evt de toren wat ophogen
doen ze bij d/e kadettjes ook wel eens aan de voorkant..
of gewoon de bladveer laten vervallen?
schokdemper toren nog verstevigd?
hoelaag kun je nu? evt de toren wat ophogen

Re: Verlagen
@ Trabitoon: 6N2 inderdaad. Had er een tijd geleden al eens naar gezocht. Een set van 4 stuks is er al voor 200 euro. Ik wil richting de 10~12cm verlaging en nog een veerpootbrug erbij (voor én achter). Maar eerst nog even sparen.
Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?
-edit- Ik zie dat er ook nog een verschil is in de mate van verlaging van verschillende types Polo 6N2 schroefsetjes, en daarbij tevens in prijs.. -edit-
@Tijs: Mijn Trabi is van '89, dus heeft al schroefveren achter. Is nu 7cm verlaagd met kortere en stevigere dempers. Nee, ik hou niet meer zo van hobbelige weggetjes
.
Ik meen ooit eens ergens gelezen/gehoord dat Trabantjes met bladveren áchter wel om te bouwen zijn naar schroefveren, maar dat zal iemand even moeten bevestigen..
Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?
-edit- Ik zie dat er ook nog een verschil is in de mate van verlaging van verschillende types Polo 6N2 schroefsetjes, en daarbij tevens in prijs.. -edit-
@Tijs: Mijn Trabi is van '89, dus heeft al schroefveren achter. Is nu 7cm verlaagd met kortere en stevigere dempers. Nee, ik hou niet meer zo van hobbelige weggetjes

Ik meen ooit eens ergens gelezen/gehoord dat Trabantjes met bladveren áchter wel om te bouwen zijn naar schroefveren, maar dat zal iemand even moeten bevestigen..
Re: Verlagen
7cm is echt niet genoeg voor mij.. zit toch sterk aan die 180mm verlaging te denken.. ophogen kan altijd weer...
hier reed ik dagelijks mee... maar niet heel snel haha...
alle belangrijke delen beschermen met een schraapplaat, kom je een heel eind.


(was overigens geen schroefset
en ook geen lucht haha)
auto is nu project
opzich, als de schokdempers torens breed zat zijn, en de de wielen niet aan zouden lopen, kun je gewoon de schokdemper punten verstevigen en er dan schroefset poten inzetten..
althans... dat is waar ik nu een beetje aan zit te denken.
hier reed ik dagelijks mee... maar niet heel snel haha...
alle belangrijke delen beschermen met een schraapplaat, kom je een heel eind.
(was overigens geen schroefset

auto is nu project

opzich, als de schokdempers torens breed zat zijn, en de de wielen niet aan zouden lopen, kun je gewoon de schokdemper punten verstevigen en er dan schroefset poten inzetten..
althans... dat is waar ik nu een beetje aan zit te denken.
Re: Verlagen
Met 180mm verlaging kan ik m'n wijk niet meer uit rijden

Deze is 180~190mm verlaagd. Jammer dat de filmpjes hiervan niet meer op Youtube staan, incl schraapgeluiden en een enkele keer vast komen te zitten op een klein bultje


Deze is 180~190mm verlaagd. Jammer dat de filmpjes hiervan niet meer op Youtube staan, incl schraapgeluiden en een enkele keer vast komen te zitten op een klein bultje

Re: Verlagen
Heerlijke projecten en de foto's zijn TOP!
Re: Verlagen
daar heb ik wel ooit een filmpje van gezien ja...
ik heb zelf ook zoon filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=Ed29m-YiRE0
kan wel wat hebben
als er ook maar iets spoorvorming in de weg zat voelde ik het zebrapad op de vooras
maar goed 180mm is ook wel heel extreem, maar achter kun je hem zo weer ophogen met een blok tussen de koets en de veer, en voor? is vast ook wel iets te bedenken.. dan heb je nog een keuze, kun je toch als je zin hebt lekker op -180 rond cruise
ik heb zelf ook zoon filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=Ed29m-YiRE0
kan wel wat hebben

als er ook maar iets spoorvorming in de weg zat voelde ik het zebrapad op de vooras

maar goed 180mm is ook wel heel extreem, maar achter kun je hem zo weer ophogen met een blok tussen de koets en de veer, en voor? is vast ook wel iets te bedenken.. dan heb je nog een keuze, kun je toch als je zin hebt lekker op -180 rond cruise

Re: Verlagen
Evan_s schreef:@ Trabitoon: 6N2 inderdaad. Had er een tijd geleden al eens naar gezocht. Een set van 4 stuks is er al voor 200 euro. Ik wil richting de 10~12cm verlaging en nog een veerpootbrug erbij (voor én achter). Maar eerst nog even sparen.
Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?
-.
Ik heb ook een Stuko en heb er geen last van dat ze er tegen aankomen.
Schroefverenset (instelbare hoogte) zijn dunner dan de originele schroefveren, daar had ik er wel last van.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)
Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
Re: Verlagen
hoe werkt een stuko? wat is het?
het was voor het camber te corrigeren ofzo?
het was voor het camber te corrigeren ofzo?
Re: Verlagen
Sturzkorrektur. Is inderdaad om het camber te regelen. Origineel staan de wielen wat naar binnen (positief camber) omdat de vering is ingesteld op zwaardere belastingen. Met een Stuko kun je de wielen recht zetten of er een negatief camber van maken. Verbetert de wegligging.
Re: Verlagen
waar komt die er tussen?
edit--
laat maar:

maakte het duidelijk.
dus hoe hoger de stuko, hoe meer negatief camber.
maar verlagen zorgt toch ook al voor negatief camber?
edit--
laat maar:

maakte het duidelijk.
dus hoe hoger de stuko, hoe meer negatief camber.
maar verlagen zorgt toch ook al voor negatief camber?
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Verlagen
hoe meer stuko op deze manier, hoe minder bodemvrijheid



Re: Verlagen
ja dat begreep ik, maar hoe kun je nou je camber weer iets positiever zetten? of kan dat niet?
ik verwacht dat hij behoorlijk negatief gaat staan als ik zover ga verlagen..
ik verwacht dat hij behoorlijk negatief gaat staan als ik zover ga verlagen..