Verlagen

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
Gebruikersavatar
Haiko
Erelid
Berichten: 4003
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Verlagen

Bericht door Haiko »

Check de Duitse fora maar es, schijnt dat je zelf ook het nodige kan samenstellen. er worden wel eens Ford veren gebruikt. Die zul je vast ook wel op de sloop vinden...

(schroefveren dan, bladveren is een ander verhaal)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

mja die schroefveren zijn redelijk universeel...
en als een diameter niet helemaal klopt kun je al snel met een bus wat opvullen etc.
gewoon even goed meten.

zoek eigenlijk een goede foto van de achterwiel ophanging... voor zowel een type met bladvering als zonder..
Trabitoon
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2011, 23:34
Locatie: Loenen

Re: Verlagen

Bericht door Trabitoon »

Ik heb op onze polo schroefset achter op gemonteerd.
Volgens mij de 6N2 zo uit mijn hoofd.
De enige aanpassing die je moet maken is het buisje (welke in het rubber zit) onderaan iets uitboren zodat de bout er door heen kan om de schokdemper vast te zetten aan de achter poot.

Gewoon complete set kopen en de voorschokdempers weer op MP plaatsen, dan ben je het goedkoopste uit.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)

Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

maar jij had al spiraalveren?

of gewoon de bladveer laten vervallen?

schokdemper toren nog verstevigd?

hoelaag kun je nu? evt de toren wat ophogen ;) doen ze bij d/e kadettjes ook wel eens aan de voorkant..
Evan_s
Berichten: 1478
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s »

@ Trabitoon: 6N2 inderdaad. Had er een tijd geleden al eens naar gezocht. Een set van 4 stuks is er al voor 200 euro. Ik wil richting de 10~12cm verlaging en nog een veerpootbrug erbij (voor én achter). Maar eerst nog even sparen.

Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?

-edit- Ik zie dat er ook nog een verschil is in de mate van verlaging van verschillende types Polo 6N2 schroefsetjes, en daarbij tevens in prijs.. -edit-

@Tijs: Mijn Trabi is van '89, dus heeft al schroefveren achter. Is nu 7cm verlaagd met kortere en stevigere dempers. Nee, ik hou niet meer zo van hobbelige weggetjes ;) .

Ik meen ooit eens ergens gelezen/gehoord dat Trabantjes met bladveren áchter wel om te bouwen zijn naar schroefveren, maar dat zal iemand even moeten bevestigen..
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

7cm is echt niet genoeg voor mij.. zit toch sterk aan die 180mm verlaging te denken.. ophogen kan altijd weer...

hier reed ik dagelijks mee... maar niet heel snel haha...
alle belangrijke delen beschermen met een schraapplaat, kom je een heel eind.

Afbeelding
Afbeelding
(was overigens geen schroefset ;) en ook geen lucht haha)
auto is nu project ;)

opzich, als de schokdempers torens breed zat zijn, en de de wielen niet aan zouden lopen, kun je gewoon de schokdemper punten verstevigen en er dan schroefset poten inzetten..
althans... dat is waar ik nu een beetje aan zit te denken.
Evan_s
Berichten: 1478
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s »

Met 180mm verlaging kan ik m'n wijk niet meer uit rijden :P

Afbeelding

Deze is 180~190mm verlaagd. Jammer dat de filmpjes hiervan niet meer op Youtube staan, incl schraapgeluiden en een enkele keer vast komen te zitten op een klein bultje :lol:
General
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:57

Re: Verlagen

Bericht door General »

Heerlijke projecten en de foto's zijn TOP!
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

daar heb ik wel ooit een filmpje van gezien ja...

ik heb zelf ook zoon filmpje ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Ed29m-YiRE0

kan wel wat hebben ;)
als er ook maar iets spoorvorming in de weg zat voelde ik het zebrapad op de vooras ;)

maar goed 180mm is ook wel heel extreem, maar achter kun je hem zo weer ophogen met een blok tussen de koets en de veer, en voor? is vast ook wel iets te bedenken.. dan heb je nog een keuze, kun je toch als je zin hebt lekker op -180 rond cruise :)
Trabitoon
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2011, 23:34
Locatie: Loenen

Re: Verlagen

Bericht door Trabitoon »

Evan_s schreef:@ Trabitoon: 6N2 inderdaad. Had er een tijd geleden al eens naar gezocht. Een set van 4 stuks is er al voor 200 euro. Ik wil richting de 10~12cm verlaging en nog een veerpootbrug erbij (voor én achter). Maar eerst nog even sparen.

Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?

-.

Ik heb ook een Stuko en heb er geen last van dat ze er tegen aankomen.
Schroefverenset (instelbare hoogte) zijn dunner dan de originele schroefveren, daar had ik er wel last van.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)

Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

hoe werkt een stuko? wat is het?
het was voor het camber te corrigeren ofzo?
Evan_s
Berichten: 1478
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s »

Sturzkorrektur. Is inderdaad om het camber te regelen. Origineel staan de wielen wat naar binnen (positief camber) omdat de vering is ingesteld op zwaardere belastingen. Met een Stuko kun je de wielen recht zetten of er een negatief camber van maken. Verbetert de wegligging.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

waar komt die er tussen?

edit--

laat maar:
Afbeelding

maakte het duidelijk.

dus hoe hoger de stuko, hoe meer negatief camber.
maar verlagen zorgt toch ook al voor negatief camber?
Gebruikersavatar
trabart
Erelid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
Locatie: zuid limburg
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door trabart »

hoe meer stuko op deze manier, hoe minder bodemvrijheid ;) :D
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

ja dat begreep ik, maar hoe kun je nou je camber weer iets positiever zetten? of kan dat niet?

ik verwacht dat hij behoorlijk negatief gaat staan als ik zover ga verlagen..
Plaats reactie