Fusee
-
heinkeltje
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
- Locatie: Zeeland
Re: Fusee
Hierbij wil ik nog even het verschil laten zien tussen een ruimer met rechte vertanding en een met een bepaalde spoedhoek.
Zodat door deze foto s te zien beter begrijpbaar is in welke situatie de tanden beter en constanter in aangrijping zijn.
Zodat daardoor ook de druk naar buiten toe beter verdeeld is, en een constantere verspaning plaatsvind.
En daardoor een zuiver rond gat opleverd.
marcel
Zodat door deze foto s te zien beter begrijpbaar is in welke situatie de tanden beter en constanter in aangrijping zijn.
Zodat daardoor ook de druk naar buiten toe beter verdeeld is, en een constantere verspaning plaatsvind.
En daardoor een zuiver rond gat opleverd.
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Fusee
Alleen is de onderste niet verstelbaar. Die is dus alleen maar bruikbaar als de ruimer exact dezelfde maat heeft als de fuseepen.
Re: Fusee
Zo, zojuist ff aan de linkerzijde de beide fusees en buitenste silentbuchsen vervangen. Tijdspan ca. 2 uur
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
-
heinkeltje
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
- Locatie: Zeeland
Re: Fusee
goed gezien jaeeuwige_student schreef:Alleen is de onderste niet verstelbaar. Die is dus alleen maar bruikbaar als de ruimer exact dezelfde maat heeft als de fuseepen.
de spoed moet in deze situatie dus in de smeerkanalen zitten omdat we rechte verstelbare ruimers hebben.
het ging mij puur om het voorbeeld.
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
Re: Fusee
Zo, nu weer een ander klusje. Moet de fusees vervangen van een Bipode-aangedreven Trabant... Is wel wat meer werk ben ik bang, aangezien de onderste bus van de bovenste fusee er niet of nauwelijks in te krijgen is, vanwege de dikke bus die op de Querlenkers zit. Bij de Tripode uitvoering kon ik het rubber van de aandrijfas nog een beetje indrukken om ruimte te maken, bij deze stalen bus (die tot onder de fuseebus uitsteekt) gaat dat wat moeilijker.
Tips iemand? Of zal ik dan toch de hele aandrijving moeten verwijderen (asstomp eruit enzo)?
Tips iemand? Of zal ik dan toch de hele aandrijving moeten verwijderen (asstomp eruit enzo)?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Fusee
Ja, daar zat ik ook al aan te denken...mel schreef:Tripode inbouwen ....
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving