Verlagen

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
Trabitoon
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2011, 23:34
Locatie: Loenen

Re: Verlagen

Bericht door Trabitoon »

Hierbij dan wat foto's:

Allereerst de originele Kombi spiraalveer en de TecTuning schroefset (welke iets langer is dan de std trabant schroefveer, maar bij belasting toch korter is)

Afbeelding

Schroefset in de onderste stand gemonteerd (ik weet overigens nog niet of deze daar nu nog in staat, dit was bij montage):

Afbeelding

Ruimte genoeg tussen band en de spiraalveer (185/55x14 ET waarde??)

Afbeelding

Met de originele veren er nog op:

Afbeelding

Zo zag het er uit bij montage (met de oude velgen er nog op en de Hobby krik)

Afbeelding

Destijds gemeten (toen alles nog nieuw was) vanaf de grond, tov de naaf en onderzijde spatbord

Afbeelding


Ik zal donderdag eens even naar de garage rijden en kijken hoe eea nu staat na ong 7.000 km
Trabant 1.1 (1.3 5bak)

Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
Evan_s
Berichten: 1478
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s »

Super! Bedankt voor de foto's.

Als ik dit lees geeft deze set een maximale verlaging van 60mm bij een Polo. Ik wil minstens tot 100mm, dus het zal een andere set gaan worden.
Trabitoon
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2011, 23:34
Locatie: Loenen

Re: Verlagen

Bericht door Trabitoon »

Nog even nagemeten zojuist.
Afstand van hart as (velg) tot onderzijde spatbord is 270mm. Schroefset nagenoeg in de onderste stand.
Deze maatvoering is beter dan vanaf de grond te meten ivm evt andere bandhoogte.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)

Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

als je voor kortere dempers zoekt, dan kun je ze zo kopen bij bijvoorbeeld trabantwelt..
maar 50 euro voor 1 demper vind ik nogal aan de prijs.. dus dat gaat hem niet worden.

is er iemand die zo weet van een ander type auto of die korter zijn?
bijvoorbeeld lada 1200? lada niva? etc?)
Evan_s
Berichten: 1478
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s »

Ik heb de gele dempers van Trabiteile aan de voorzijde, 17 eu per stuk als ik me niet vergis.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

hmm ja bij trabiteile zijn ze inderdaad lang niet zo duur, daarom denk ik ook dat het bijvoorbeeld gewoon van een niva ofzo is, die kosten namelijk ook geen drol.
(en die kan ik zo van bijvoorbeeld ebay bestellen, of gewoon hier in nederland halen)

alleen heb ik dan weer een keer verzendkosten... want de rest komt van trabantwelt (ivm -180 bladveer)
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

kan iemand die een originele trabant heeft eens meten hoeveel cm de afstand is van de spatbordrand tot het midden van de wielnaaf is?
(zowel voor als achter)

ik heb de -18cm veer geplaatst... maar volgens mij moet hij nog een heel stuk zakken om aan die 18cm te komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Haiko
Erelid
Berichten: 4003
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Verlagen

Bericht door Haiko »

Je hebt wel kortere schokdempers gemonteerd?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Gebruikersavatar
eeuwige_student
Erelid
Berichten: 4138
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door eeuwige_student »

voor +/- 36 cm, achter (schroefveren 30 cm). Enige afwijking is als gevolg van het slechte licht in de garage mogelijk.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

hij staat op de foto zonder schokdempers, dus die kunnen het probleem niet zijn ;)

thnx voor de maten, ga ik deze week even na meten..
Gebruikersavatar
eeuwige_student
Erelid
Berichten: 4138
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door eeuwige_student »

ach, met wat creativiteit kan je de bevestiging van de schokdempers onder de motorkap "verlengen" waardoor je ook ruimte wint.
Gebruikersavatar
TrabiFreak
Erelid
Berichten: 559
Lid geworden op: 14 nov 2010, 23:59
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door TrabiFreak »

En vergeet niet dat een nieuwe veer ook nog wel uitzakt... Daar kan Bart over mee praten. Ik vind het er in ieder geval wel vet uit zien!

Grtz, JJ
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

eeuwige_student schreef:ach, met wat creativiteit kan je de bevestiging van de schokdempers onder de motorkap "verlengen" waardoor je ook ruimte wint.

dat valt vies tegen, ik ken de manier wel, maar daar heb je bij een trabantje maar weinig ruimte voor! was ook eigenlijk meteen een optie waar we naar keken, maar als het een cm is, is het veel.. of je moet het "loze" deel van het draadeind afslijpen van de schokdemper, dan kun je een cm of 3 winnen..
opzich niet heel slecht, maar ga liever niet het draadeind afslijpen.


het nazakken ken ik wel van spiraal veren (nieuwe) maar deze veer is natuurlijk niet nieuw.. maar zoals gezegd, eerst maar even zo rijden, kijken wat hij nog zakt.
Gebruikersavatar
eeuwige_student
Erelid
Berichten: 4138
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door eeuwige_student »

ja, dat de ruimte beperkt is, is mij ook bekend. Maar soms is de enige optie om overal tot het maximale te gaan.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs »

jup, helemaal, indien nodig, gaat dat ook zeker gebeuren ;)
Plaats reactie