snellere trabi
Re: snellere trabi
Nadeel van eBay Dld is dat de Duitsers vaak niet naar het buitenland willen versturen, en de Trabant tuners het liefst zo ver mogelijk van Nederland zitten..
-
trammelantje
whahaha simpele oplossing gevond
trabi sedan erbij gekocht en die loopt op de teller 120 met 2 volwassenen en 2 kinderen erin, en als ik alleen erin zit tikt meter 130 aan, of t helemaal klopt????
haal wel met een big smile een hoop mensen in op snelweg whahaha
trabi sedan erbij gekocht en die loopt op de teller 120 met 2 volwassenen en 2 kinderen erin, en als ik alleen erin zit tikt meter 130 aan, of t helemaal klopt????
haal wel met een big smile een hoop mensen in op snelweg whahaha
Moet je maar net aandurven 
Bij 120km/u met 2 volwassenen en 2 kinderen doen die Trabantremmetjes niet zoveel meer hoor..
Bij 120km/u met 2 volwassenen en 2 kinderen doen die Trabantremmetjes niet zoveel meer hoor..
- trammelanto
Moet je misschien toch je remmen nakijken... De remkracht valt best mee als de boel goed in orde is. Ik heb mijn remschoenen straalgeslepen op de trommels. De schoen sluit mooi in de ronding van de trommel en dus is de remfrictie optimaal.
Maar wanneer je trabant echt snel wordt, zijn Wartburgremmen of zelfs schijfremmen en betere optie.
Succes,
Marco
Maar wanneer je trabant echt snel wordt, zijn Wartburgremmen of zelfs schijfremmen en betere optie.
Succes,
Marco
Laatst gewijzigd door trammelanto op 12 mei 2012, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Mijn remmen zijn dik in orde.
Reken er alleen niet op dat je met 120km/h en volgeladen net zo snel stilstaat als een moderne auto...
Wil je wel eens met zo''n snelheid vol in de ankers zien gaan...
Wil je wel eens met zo''n snelheid vol in de ankers zien gaan...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- trammelanto
Ik heb meestal genoeg ruimte om te remmen. Waneer je regelmatig met oldtimer- en veteranen voertuigen rijdt, leer je al snel wat een gepaste afstand is t.o.v. al die andere idioten die hedentendage op de weg zitten.
Dus vol in de ankers met 120 kmh zal bij mij niet vaak voorkomen. Bovendien rijd ik liever op wegen waar 80 kmh de max is, heb ik wat meer tijd om te genieten.
Tunen, opvoeren e.d. beperkt zich bij de velen tot de motor en wat 'snelle' wielen, echter wordt de remmerij, ophanging en carosserie vaak vergeten. Dus bij het sneller maken van een trabant is het zeker aan te raden om die zaken eens goed onder de loep te nemen.
Groetjes,
Marco
Tunen, opvoeren e.d. beperkt zich bij de velen tot de motor en wat 'snelle' wielen, echter wordt de remmerij, ophanging en carosserie vaak vergeten. Dus bij het sneller maken van een trabant is het zeker aan te raden om die zaken eens goed onder de loep te nemen.
Groetjes,
Marco
True... ook mijn remmen zijn wat beter dan origineel.
Echter kan ik je wel afraden, om langere tijd constant 120-130km/h te rijden... Dan kan het wel eens voorkomen dat de motor denkt dat het zelf een rem is...
Echter kan ik je wel afraden, om langere tijd constant 120-130km/h te rijden... Dan kan het wel eens voorkomen dat de motor denkt dat het zelf een rem is...
- trammelanto
Wanneer ik de 130 zou halen dan staat de auto waarschijnlijk op een oprijwagen.... Maar die 120 houdt hij toch wel lange tijd vol. De trabantmotoren zijn immer 'voll-gass-fest' net als de meeste motoren van Duitse constructie. Ik ben er niet zo bang voor. (ik weet namelijk hoe het motortje er van binnen én van buiten uit ziet
en die wetenschap stemt mij gelukkig )
Groetjes,
Marco
Groetjes,
Marco
Immer Vollgas => Fest.... genau! 
- trammelanto
Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen werk.
Bovendien heb ik de spoeier een klein beetje opgeboord, loopt de motor een stuk beter van met de huidige brandstof. Als de motor kapot had moeten lopen was dat al lang gebeurd. Smeren en voldoende 'brandstofmassa' door de cilinders heen, dan loopt er niks kapot:!:
Kwam ik toevallig tegen; iemand hier bekend met dit project? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113247
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
- trammelanto
Dit is in mijn ogen een van de mooiere trabant tuning-umbauten
http://www.vwaudistyle.ch/portal/pages/ ... ogie82.php
Echt een mooi wagentje, ooit eens gezien op het ITT in Zwickau. Wellicht dat dit weekend ook weer wat leuke projecten te zien zijn op het ITT nieuwe stijl.
gr
marco
http://www.vwaudistyle.ch/portal/pages/ ... ogie82.php
Echt een mooi wagentje, ooit eens gezien op het ITT in Zwickau. Wellicht dat dit weekend ook weer wat leuke projecten te zien zijn op het ITT nieuwe stijl.
gr
marco
Er staan weer wat updates bij. Toch veel bewondering voor dit soort projecten en hoop écht dat dit af komt!Evan_s schreef:Kwam ik toevallig tegen; iemand hier bekend met dit project? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113247
Ben benieuwd!
Van dit zelfde project heb ik laatst ook een paar foto's gepost. Die jongen weet waar ie mee bezig is, en ik heb er vertrouwen in dat dit een rijdende auto gaat worden.