asmoer voorzijde los maken
asmoer voorzijde los maken
hallo
ik probeer de asmoeren aan de voorzijde los te maken, maar krijg er geen beweging in.
ik heb ze al meerdere keren ingespoten met remmenreiniger en kruipolie maar er is geen beweging in te krijgen.
ik gebruik een ringsleutel 32 en heb de auto nog op de wielen staan voor gewicht en om doordraaien te voorkomen.
heb ik hier speciaal gereedschap voor nodig of heeft iemand een tip.
mvg tim bakker
ik probeer de asmoeren aan de voorzijde los te maken, maar krijg er geen beweging in.
ik heb ze al meerdere keren ingespoten met remmenreiniger en kruipolie maar er is geen beweging in te krijgen.
ik gebruik een ringsleutel 32 en heb de auto nog op de wielen staan voor gewicht en om doordraaien te voorkomen.
heb ik hier speciaal gereedschap voor nodig of heeft iemand een tip.
mvg tim bakker
Re: asmoer voorzijde los maken
Ik gebruik een schuifgreep en een dop 32. Een oude uitlaatpijp als hefboom.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Ik hoop dat je een grote ringsleutel heb. Gewoon een keer een goede trap op de sleutel geven met je schoenen en het is los.
Dop op de luchtsleutel (maar die heb je waarschijnlijk niet) is het makkelijkste.
Anders inderdaad grote ringsleutel er op en draaien. Zelf gebruik ik ook vaak zo'n wielmoersleutel van een vrachtwagen. Daar zit een lange staaf aan om kracht mee te zetten.
Let wel even op, dat je de losloopbeveiliging van de moer eerst wegneemt (omgeslagen plaatje of een ingeslagen stukje op de moer thv spiebaan)
Komt ook regelmatig voor dat ze zo vast zitten dat je de wielen ronddraait. Dan even iemand in je auto laten zitten, die de rem intrapt.
Succes er mee!
Anders inderdaad grote ringsleutel er op en draaien. Zelf gebruik ik ook vaak zo'n wielmoersleutel van een vrachtwagen. Daar zit een lange staaf aan om kracht mee te zetten.
Let wel even op, dat je de losloopbeveiliging van de moer eerst wegneemt (omgeslagen plaatje of een ingeslagen stukje op de moer thv spiebaan)
Komt ook regelmatig voor dat ze zo vast zitten dat je de wielen ronddraait. Dan even iemand in je auto laten zitten, die de rem intrapt.
Succes er mee!
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
De borg eraf is het halve werk, ja.
Maar bedenk ook even waar de boel (of jijzelf) heen kan schieten wanneer de moer vlot schiet of de dop eraf. Erg lullig als je op iets puntigs valt of je voet verstuikt.
De kans is aanwezig dat je dan dingen gaat zeggen die je moeder je niet geleerd heeft, en dat de buren verontrust zullen opkijken.
Maar bedenk ook even waar de boel (of jijzelf) heen kan schieten wanneer de moer vlot schiet of de dop eraf. Erg lullig als je op iets puntigs valt of je voet verstuikt.
De kans is aanwezig dat je dan dingen gaat zeggen die je moeder je niet geleerd heeft, en dat de buren verontrust zullen opkijken.
De beste manier blijft beheerst kracht zetten. Dus bij voorkeur niet met je voet op je ringsleutel dansen
Zet liever dan een stuk uitlaatpijp over de ringsleutel heen, zodat je gecontroleerd kracht kan zetten. Je gereedschap recht houden en niet scheef op de moer zetten voorkomt ook een hoop narigheid.
Zet liever dan een stuk uitlaatpijp over de ringsleutel heen, zodat je gecontroleerd kracht kan zetten. Je gereedschap recht houden en niet scheef op de moer zetten voorkomt ook een hoop narigheid.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Goed gereedschap is de helft van het werk!
ruton schreef:De borg eraf is het halve werk, ja.
Dus kabouters bestaan wèl?eeuwige_student schreef:Goed gereedschap is de helft van het werk!
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
nee, de conclusie is dat als je de borg eraf haalt en goed gereedschap hebt, het geen werk meer is. Dan is het hobby 
Trust me, een uitlaatpijp is te dun....
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Hangt van de dikte van het staal af
De pijp van de voordemper van mijn p70 krijg je niet verbogen...
Och, ik gebruik voor dat soort geintjes altijd een dikke aluminium pijp. En je zou denken dat alu te zacht is, maar tot nog toe nog steeds niet krom.
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
in het uiterste geval gewoon ff de beitel erop (denk om je schroefdraad) en los beitelen,
en 2 nieuwe moeren aanschaffen.
en 2 nieuwe moeren aanschaffen.
liever gelast
als geleased
als geleased
Heb ik weer.... deze post hoort NA die van Ruton hieronder... (snap jij het nog?)
Valves! Who needs Valves?
Tim, hoe vordert het?
Je draait toch wel linksom, hè?
Je draait toch wel linksom, hè?