Ik heb een dubbele uitlaat die als ik hem ophang met het normale uitlaatophangrubber steeds tegen mijn achterste wielophanging aan tikt, omdat het dus een dubbele is, want bij een enkele mis je een pijp en gaat hij er precies langs volgens mij... Nu drukte ik meestal zo`n rond rubber waarvan ik niet weet waarvoor hij normaal dient (Ik gok dat het een draagarmrubber is) in de schaal boven de uitlaatpijp zodat hij gedempt werd. Prima, maar de uitlaat dus wel strak tegen de bodem aan. Als ik te hard over een drempel rijdt (zoals vandaag) dan schiet ie ertussen weg en ben ik hem kwijt, rakketakketak tegen de bodem doet de uitlaat dan! Nu heb ik van Theo een stukje ophangding gekregen zodat hij lager zou hangen dan normaal, maar ik heb deze aan mijn normale uitlaatophangrubber bevestigd (wel wat ingekort) zodat ie laag genoeg hangt, maar nu vraag ik me af... hangt ie niet te laag en kan het geen kwaad?!?
ik ken het probleem .... volgens mij ligt dat niet aan DIE ophanging, maar aan de ophanging van de pot zelf. Die hangt met 2 rubbers vast. Daar beetje buigen aan de ophanging (uitlaatkant) en rubbers andersom gedraaid monteren enzo zorgde bij mij dat ie net goed kwam waardoor t weg was. Kun je beste even op brug zetten / bokjes om dat uit te proberen (met hebe komt ie natuurlijk buiten de normale ophang-positie omdat je hele auto erg schuin hangt dan).
PS als t nu ook is opgelost ... kan geen probleem verzinnen behalve dat je sneller de grond raakt (logisch).
hè voor de dubbele uitlatdemper heb je langeren nodig dan heb je het probleem niet meer .
stuur je adres even via pb dan stuur ik je drie langeren voor je op gratis .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
Als je kunt lassen, dan is dit misschien een oplossing. Of je zet een stukje buis tussen de middenpijp, zodat de uitlaat iets verder naar achteren komt. Al zul je dan nog wel zelf een beugeltje voor de ophanging moeten maken.
Hongaarse meuk past meestal niet 100% en zul je zelf iets moeten knutselen.
Lager dan hij nu zit (op jouw foto) zou ik hem niet hangen.
(opmerking: de foto's zijn NIET van mijn eigen 601)
Bijlagen
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Nu heb ik van Theo een stukje ophangding gekregen zodat hij lager zou hangen dan normaal, maar ik heb deze aan mijn normale uitlaatophangrubber bevestigd (wel wat ingekort) zodat ie laag genoeg hangt, maar nu vraag ik me af... hangt ie niet te laag en kan het geen kwaad?!?
trabant601 schreef:hè voor de dubbele uitlatdemper heb je langeren nodig dan heb je het probleem niet meer .
stuur je adres even via pb dan stuur ik je drie langeren voor je op gratis .
als je kunt lezen, kun je zien dat je hem zelf al langere hebt gegeven / verkocht .... het probleem is ook weg, hij vraagt of het geen andere problemen kan opleveren (ivm lager hangen uitlaat).
Dat is een speciaal busje, dat door trabantwinkels in duitsland wordt meegeleverd, zodat het t-stuk lager komt te hangen en je de oude remslangen kan blijven gebruiken.
Persoonlijk kies ik altijd voor de optie van wat langere remslangen en blijft het t-stuk op z'n plek. (Heb je ook meteen weer verse remslangen eronder zitten)
trabant601 schreef:hè voor de dubbele uitlatdemper heb je langeren nodig dan heb je het probleem niet meer .
stuur je adres even via pb dan stuur ik je drie langeren voor je op gratis .
Straks bij de eerste herfststorm liggen alle jonge boompjes in Soest op hun zijkant...