Steini-KTZ, Opto-Zündanlage
Re: Steini-KTZ, Opto-Zündanlage
Goed bezig! Al zou de originele bekabeling ruim voldoende moeten zijn, zeker met 12V.
Valves! Who needs Valves?
Maar eh... afgezien van de startmotor-issues... hoe bevalt die ontsteking?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Bevalt goed, peanuts om af te stellen. Motor loopt stationair merkbaar mooier/rustiger rond dan met de contactpuntjes.
Motor pakt goed op. Nu de kilometertest.
Het meenemertje van het ontstekingshuis heeft wat speling, maar JP is al voor me aan het zoeken.
Motor pakt goed op. Nu de kilometertest.
Het meenemertje van het ontstekingshuis heeft wat speling, maar JP is al voor me aan het zoeken.
Meenemertje inmiddels vervangen en ontsteking met meetklokje (toch maar eens aangeschaft) afgesteld op 3,58mm vOT. Motor loopt erg mooi nu! 
Waar je met de stroboscoop bij contactpuntjes de markering op de poelie regelmatig ziet verspringen, blijft 'ie nu perfect op z'n plaats.

Waar je met de stroboscoop bij contactpuntjes de markering op de poelie regelmatig ziet verspringen, blijft 'ie nu perfect op z'n plaats.
Interessant; nu ook voor de Wartburg een commercieel verkrijgbare, toerentalafhankelijke ontsteking: http://www.project601.com/Neuheiten/Elektron-Kennlinien-Zuendung-12V-3-Zylinder.html. Kan er helaas nergens meer info of ervaringen over vinden..
modedit schreef:Link werkt niet meer.
denk dat de prijs kopers afschrikt. Een EBZA2s heb je al voor de helft (heb de mijne naar Duitsland gestuurd voor reparatie).
Wat was er eigenlijk kaputt aan de ebza?
ik vermoed dat ik te vaak en te lang hem op contact heb gehad ivm het testen van de Barkas electra.. volgende keer gaat de 12V toevoer naar de EBZA eraf... Wat er precies loos is, hoor ik nog wel.
Hmm, in het voorjaar maar eens bestellen en proberen 

vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)