Iemand ervaring en kundig met de vergaser van de 1.1?
Bij een koude motor is het starten lopen maar bij gas geven valt de motor vaak (bijna) uit. Als de motor op temperatuur is blijft hij als een zonnetje lopen.
Vergaser 1.1
Re: Vergaser 1.1
Zit de hoofdsproeier in de aanzuigbuis soms los?
Dat heb ik eens met de 28H1-1 gehad. Die ineens liep stationair prima en viel bij gasgeven uit. Daar kom je dan op de A12 achter...
Dat heb ik eens met de 28H1-1 gehad. Die ineens liep stationair prima en viel bij gasgeven uit. Daar kom je dan op de A12 achter...
Ja, erg leuk zo'n Webertje...
Heb je de automatische choke gecontroleerd, dwz dat met dat bi-metaaltje?
Heb je de automatische choke gecontroleerd, dwz dat met dat bi-metaaltje?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Sproeier zit vast en choke werkt. Als ik hem koud na een week start met het gaspedaal doorgetrapt dan hoor je hem regelen en een hoger toerental aannemen. Rustig koppeling loslaten met veel gas gaat goed maar dan moet ik de 1e 3 minuten geen noodstop of stoplicht tegenkomen. Ook vol gas voor een helling resulteert in een uitgevallen motor. Waarom zo inventief; was is er mis met een handmatige choke;)
Klinkt toch alsof de auto-choke niet goed werkt, of althans... juist wel werkt, maar op het verkeerde moment. Heb je de positie van het bi-metaaltje gechecked, zowel met warme als koude motor? Je kan de stand van het bi-metaaltje ook verstellen. Ik neem aan dat je de juiste handboeken hebt, zo niet, dan heb ik evt als PDF wel wat docu over de Wartburg 1.3. Die heeft ja een bijna identieke Weber...
Trabant 601, HP750 anhänger
Haiko,
Dank voor de tip, ik ga dat bi-metaaltje nog eens goed controleren. Handboeken heb ik (nog) niet maar die moet ik op het net toch wel kunnen vinden. Bedankt voor tips in ieder geval!
Dank voor de tip, ik ga dat bi-metaaltje nog eens goed controleren. Handboeken heb ik (nog) niet maar die moet ik op het net toch wel kunnen vinden. Bedankt voor tips in ieder geval!
In de gratis kennisbank van Ostmobile.nl vind je diverse 1.1 handleidingen:
http://www.ostmobile.nl/nl/kennisbank/trabant-11
Doe er je voordeel mee.
http://www.ostmobile.nl/nl/kennisbank/trabant-11
Doe er je voordeel mee.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)