eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerenteller
eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerenteller
Hallo allemaal het eerste en laatste lampje van mijn toerenteller blijven bij draaiende motor branden,
Dit lijkt mij niet normaal iemand ervaring mee??
Grtn Jos
Dit lijkt mij niet normaal iemand ervaring mee??
Grtn Jos
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Ik ken het probleem niet, maar aan 'Mäusekinos is geen gebrek. Vervangen lijkt mij het simpelste.
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Vervangen is inderdaad het makkelijkst,
Maar ik ben bang voor een sluiting o.i.d. die dit veroorzaakt...
Maar ik ben bang voor een sluiting o.i.d. die dit veroorzaakt...
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Deze dingen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. De meeteenheid in de motorruimte wil nog wel eens de oorzaak zijn van motorproblemen, omdat ze de brandstoftoevoer verstoren.
Ik denk dat je hierin ook het probleem moet zoeken.
Ik denk dat je hierin ook het probleem moet zoeken.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb hoe deze technische hoogstandjes aangestuurd worden,
Dus logische vraag , waar bevind zich deze eenheid ?
Dus logische vraag , waar bevind zich deze eenheid ?
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Normaal gesproken op de rechterwielkast. Een rond zwart doosje waar de benzineleiding vanuit de tank in gaat en aan de andere zijde er uit gaat richting carburateur. Ook zitten er drie draadjes aan vast.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
De benzine leiding gaat bij mij rechtstreeks van de kraan via een filter op de carb.
Ik heb een '68 die in 88 of 89 neu aufgebaut is nw motor dashboard stuur en dus ook zon
Toerentellertje
Ik heb een '68 die in 88 of 89 neu aufgebaut is nw motor dashboard stuur en dus ook zon
Toerentellertje
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Hmm, volgens mij is er even onduidelijkheid om welke meter het nu gaat.
Is het een toerenteller (drehzahlmesser):

of is het een verbruiksmeter (kmva):

Is het een toerenteller (drehzahlmesser):

of is het een verbruiksmeter (kmva):

vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Mijn excuses , ik dacht dat beide benamingen voor mijn
Drehzalmesser gebruikt werden , het gaat dus om de toerenteller
Drehzalmesser gebruikt werden , het gaat dus om de toerenteller
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: eerste en laatste ledje van mijn ecometer bzw. toerentel
Klopt, eerste en laatste ledje blijven altijd branden bij draaiende motor.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg