1.1 Subframe

Lekke knalpot? Remmen? Wielophanging? Problemen met je Benzinetoevoer? Vraag hier hoe je het oplost!
Gebruikersavatar
Haiko
Erelid
Berichten: 4003
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Haiko »

Ehm, wat wil je nu eigenlijk? Je 601 ombouwen naar 1.1 om er dan een enorme motor in te hangen met de luxe van schroefveren aan de voorkant?

Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.

Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.

Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren... ;)

maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats :mrgreen:
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Gebruikersavatar
eeuwige_student
Erelid
Berichten: 4138
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: 1.1 Subframe

Bericht door eeuwige_student »

Ik kan het ook niet meer volgen. Volgens mij had iedereen je een 1.1 aangeraden voor jouw plannen. Dat je dat niet wil is je goed recht. Ik snap alleen niet waarom niet. Een 601 ombouwen naar een 1.1 is wel mogelijk, maar is zeer duur. Je hebt immers een 1.1 schutbord en wielkasten nodig. Die zijn alleen maar te koop met een 1.1 er aan vast. Heb je eigenlijk enig idee wat de verschillen zijn tussen een 1.1 en een 601?

De wielkasten kan je zien doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers, maar grotere kommen voor mc pherson voorpoten.
Evan_s
Berichten: 1478
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Evan_s »

eeuwige_student schreef:doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers
Die omschrijving houden we er in :mrgreen:
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: 1.1 Subframe

Bericht door tijs »

ooh krijg je best legaal op de weg, kost alleen wat geld, en heel veel tijd.
ik reed zelf ook een d kadett met een flink gefokte td was origineel ook een benzine.

er zijn maar weinig regels omtrent aanpassingen aan de koets als je het letterlijk gaat bekijken.
denk dat je bij dit project hooguit wat gedoe zult hebben in nederland met de aslasten, al zullen die bij een 1.1 wat meer zijn als bij een 601. dus wellicht gaat het dan weer iets makkelijker.

de motorkap is trouwens wel al meteen apk afkeur ;)

ik zou eens wat kleiner beginnen, begrijp me niet verkeerd, ik moedig het alleen maar aan als je iets geks wil doen, maar doe misschien eerst een beetje meer ervaring op. kost ook geld, maar is zeker zo leuk.
wat is er met je plannen voor een 3 cilinder 2 takt gebeurd?
Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1075
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: 1.1 Subframe

Bericht door oldschool »

Haiko schreef:Ehm, wat wil je nu eigenlijk? Je 601 ombouwen naar 1.1 om er dan een enorme motor in te hangen met de luxe van schroefveren aan de voorkant?

Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.

Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.

Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren... ;)

maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats :mrgreen:
Ik hoop dat hij goed omgaat met mijn trabi!
Gebruikersavatar
Haiko
Erelid
Berichten: 4003
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Haiko »

Nou Jelle, als ik het zo lees allemaal... vrees ik het ergste :roll:
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Gebruikersavatar
groest
Berichten: 652
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: 1.1 Subframe

Bericht door groest »

volgens mij heeft hij er zelf ook genoeg aan gedaan om hem zo min mogelijk origineel te laten lijken.
Het was Trabannekom
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

Wil hem slechts upgraden/moderniseren ;] (zoals met de centrale vergrendeling die er nu op zit)
Hoorde ook iemand wat die man met de gastank gedaan heeft? Achterin geplaatst misschien?

Edit: De kleur wil ik overigens zo houden, het is een erg mooi ding ;]
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1075
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: 1.1 Subframe

Bericht door oldschool »

Renier schreef:Wil hem slechts upgraden/moderniseren ;] (zoals met de centrale vergrendeling die er nu op zit)
Hoorde ook iemand wat die man met de gastank gedaan heeft? Achterin geplaatst misschien?

Edit: De kleur wil ik overigens zo houden, het is een erg mooi ding ;]
Oke! Dus geen viertaktmotor?
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: 1.1 Subframe

Bericht door tijs »

als we het nog steeds over die diesel hebben, zal hij of een brandstofcel geplaatst hebben, of een 1.1 tank en die omgebouwd tot een diesel tank (klots schot en een retour leiding)
Gebruikersavatar
eeuwige_student
Erelid
Berichten: 4138
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: 1.1 Subframe

Bericht door eeuwige_student »

Een 1.1 tankheeft al standaard een retourleiding.
tijs
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: 1.1 Subframe

Bericht door tijs »

dat kom je al een heel eind met een klotsschot, of een catch tankje tussen de tank en de pomp.
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

oldschool schreef:
Renier schreef:Wil hem slechts upgraden/moderniseren ;] (zoals met de centrale vergrendeling die er nu op zit)
Hoorde ook iemand wat die man met de gastank gedaan heeft? Achterin geplaatst misschien?

Edit: De kleur wil ik overigens zo houden, het is een erg mooi ding ;]
Oke! Dus geen viertaktmotor?
Ik weet het nog zo precies niet, maar ik denk dat ik toch voor de Wabant ga aangezien wat ik hoor over de prestaties.
Accelereert hard zat om moderne wagens gemakkelijk voorbij te trekken, toch?
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Gebruikersavatar
ruton
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: 1.1 Subframe

Bericht door ruton »

Dat hangt ook af van de chauffeur van die moderne wagen...
Gebruikersavatar
mel
Berichten: 917
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: 1.1 Subframe

Bericht door mel »

Koop liever een GTI-tje vriend !

Ik bouwde een Polo G40 in een 1.1 en de eerste Wabant van Nederland en denk dat ik wel iets weet van dit soort kolderieke bouwsels...

Gaat jou echt niet lukken ... is het niet vwb de kennis, dan zal het wel het budget zijn durf ik te wedden !

Kennis: 4-takt motor: heb je enige kennis omtrent motor-versnellingsbak in een kaal frame bouwen ? Want dat moet het worden ...

Heb je ervaring met assen inkorten, bak vastlassen aan een versterkt frame ? En ga zo maar door ?

Kennis tweetakt-3-cilinders ? Is ook weer een vak apart ... en hoef je echt niet te wensen om een scheurijzer te bouwen want dat wordt het niet !
Plaats reactie