Een plaatje van het subframe zegt niks. Het probleem is de vering en wielophanging. Deze kan je zo niet zien. Aangezien de bladveer is verdwenen zullen de wielkasten etc ook verbouwd zijn. Ik zie dan ook niks wat ons verhaal tegenspreekt.Renier schreef:Het is een 601, Ruton.
1.1 Subframe
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: 1.1 Subframe
Re: 1.1 Subframe
Dus of een frame om de bladveren heen maken of een vervangend frame met schokdemptorens? Mooie plaatjes overigens, dank je ;]p60k schreef:Kijk er zijn ook mannen die het goed aanpakken. (is in NL)
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
Laat de 601 toch gewoon 601 zo zonde.....
De mannen hier weten waar ze het over hebben,
Denk dat je qua geld en ervaring jezelf hierop kan stukbijten.
Nou ja heb je binnenkort meer onderdelen theo haha
De mannen hier weten waar ze het over hebben,
Denk dat je qua geld en ervaring jezelf hierop kan stukbijten.
Nou ja heb je binnenkort meer onderdelen theo haha
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: 1.1 Subframe
Inderdaad, hoeveel kilometers heb je inmiddels al eigenlijk met je 601 gereden?
Zou me eerst eens verdiepen in de complete Trabant techniek alvorens er een v12 in te prutsen en hem vervolgens naar theo af te voeren omdat je projekt toch niet helemaal zo gaat als je zou willen.
Zou me eerst eens verdiepen in de complete Trabant techniek alvorens er een v12 in te prutsen en hem vervolgens naar theo af te voeren omdat je projekt toch niet helemaal zo gaat als je zou willen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: 1.1 Subframe
Ik lees zo hier en daar een soort van frustratie dat Renier het wel aan durft en de z.g. doorgewinterde trabantenaren niet 

Het was Trabannekom
Re: 1.1 Subframe
V12? Pff.. gewoon de achterbank eruit en er een V16 in proppen! Nee.. een V4 GSXR blok lijkt me zat, heb ik meteen de snelste Trabant van Nederland. Eerst ga ik nog luchtvering in mijn huidige Trabant knutselen, daarna zal ik zien wat ik heel precies met de andere Trabant ga doen. Maar ik moet nog wel eerst een plek vinden om hem neer te kunnen zetten, uiteraard erg belangrijk voordat ik hem ga kopen.Haiko schreef:Inderdaad, hoeveel kilometers heb je inmiddels al eigenlijk met je 601 gereden?
Zou me eerst eens verdiepen in de complete Trabant techniek alvorens er een v12 in te prutsen en hem vervolgens naar theo af te voeren omdat je projekt toch niet helemaal zo gaat als je zou willen.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
Ik stel voor dat je dingen gewoon een voor een doet.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.
Re: 1.1 Subframe
Ik kan niet anders dan beamen wat wimpy zegt, stap voor stap en er kuipt meer tijd in dan je denkt.wimpyw schreef:Ik stel voor dat je dingen gewoon een voor een doet.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.
Ivm luchtvering, ik snap nog altijd niet waarom je niet in de eerste plaats naar een 1.1 gegaan bent. Pas gewoon los de luchtvering van een Golf 1 of polo onder. Dan kon je ineens ook je andere blok leggen.
Ik zou eerst een beetje rijden met de 601, ik denk dat je dan alles al meer gaat apprecieren en mogelijk zelfs geen nood aan alle extra die je nu wilt.
Re: 1.1 Subframe
Klopt, Gerrit, ik ga uiteindelijk waarschijnlijk toch een 1.1 ombouwen naar een 601 voor het sterkere frame en het feit dat er alleen motorsteunen op gelast hoeven worden (om het blok zelf passen te krijgen op het subframe).
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
OK, doe wat je hart je ingeeft en laat je niet gek maken.
Laat ze poeppie ruiken kerel
.
Suc6 en de resultaten zien we wel.
Laat ze poeppie ruiken kerel

Suc6 en de resultaten zien we wel.
Het was Trabannekom
Re: 1.1 Subframe
Hier een heel mooi voorbeeld van een aangepast subframe met GSXR motorblok erin.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
differentieel met brackets ( á €1500 ) , ingekorte aandrijfassen ( inkorten á € 800 ) waarschijnlijk aandrijfassen van een Mazda mx5, subframe maken, motorblok.
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig
Re: 1.1 Subframe
Je bent er toen der tijd dus ergens mee op gehouden? Hoe ver was je gekomen?exionman schreef:differentieel met brackets ( á €1500 ) , ingekorte aandrijfassen ( inkorten á € 800 ) waarschijnlijk aandrijfassen van een Mazda mx5, subframe maken, motorblok.
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
alleen op papier maar met een motor uit een seadoo jetski 2 cilinder 2-takt 930cc 135pk