1.1 Subframe

Lekke knalpot? Remmen? Wielophanging? Problemen met je Benzinetoevoer? Vraag hier hoe je het oplost!
Gebruikersavatar
eeuwige_student
Erelid
Berichten: 4138
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: 1.1 Subframe

Bericht door eeuwige_student »

Renier schreef:Het is een 601, Ruton.
Een plaatje van het subframe zegt niks. Het probleem is de vering en wielophanging. Deze kan je zo niet zien. Aangezien de bladveer is verdwenen zullen de wielkasten etc ook verbouwd zijn. Ik zie dan ook niks wat ons verhaal tegenspreekt.
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

p60k schreef:Kijk er zijn ook mannen die het goed aanpakken. (is in NL)
Dus of een frame om de bladveren heen maken of een vervangend frame met schokdemptorens? Mooie plaatjes overigens, dank je ;]
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
hommel84
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:22
Locatie: Duiven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door hommel84 »

Laat de 601 toch gewoon 601 zo zonde.....

De mannen hier weten waar ze het over hebben,
Denk dat je qua geld en ervaring jezelf hierop kan stukbijten.
Nou ja heb je binnenkort meer onderdelen theo haha
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Gebruikersavatar
Haiko
Erelid
Berichten: 4003
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Haiko »

Inderdaad, hoeveel kilometers heb je inmiddels al eigenlijk met je 601 gereden?

Zou me eerst eens verdiepen in de complete Trabant techniek alvorens er een v12 in te prutsen en hem vervolgens naar theo af te voeren omdat je projekt toch niet helemaal zo gaat als je zou willen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Gebruikersavatar
groest
Berichten: 652
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: 1.1 Subframe

Bericht door groest »

Ik lees zo hier en daar een soort van frustratie dat Renier het wel aan durft en de z.g. doorgewinterde trabantenaren niet :mrgreen:
Het was Trabannekom
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

Haiko schreef:Inderdaad, hoeveel kilometers heb je inmiddels al eigenlijk met je 601 gereden?

Zou me eerst eens verdiepen in de complete Trabant techniek alvorens er een v12 in te prutsen en hem vervolgens naar theo af te voeren omdat je projekt toch niet helemaal zo gaat als je zou willen.
V12? Pff.. gewoon de achterbank eruit en er een V16 in proppen! Nee.. een V4 GSXR blok lijkt me zat, heb ik meteen de snelste Trabant van Nederland. Eerst ga ik nog luchtvering in mijn huidige Trabant knutselen, daarna zal ik zien wat ik heel precies met de andere Trabant ga doen. Maar ik moet nog wel eerst een plek vinden om hem neer te kunnen zetten, uiteraard erg belangrijk voordat ik hem ga kopen.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
wimpyw
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2013, 11:22
Locatie: Tiel

Re: 1.1 Subframe

Bericht door wimpyw »

Ik stel voor dat je dingen gewoon een voor een doet.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.
gvhoey
Berichten: 325
Lid geworden op: 07 mei 2013, 13:02
Locatie: Gijmel (Aarschot), BE

Re: 1.1 Subframe

Bericht door gvhoey »

wimpyw schreef:Ik stel voor dat je dingen gewoon een voor een doet.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.
Ik kan niet anders dan beamen wat wimpy zegt, stap voor stap en er kuipt meer tijd in dan je denkt.

Ivm luchtvering, ik snap nog altijd niet waarom je niet in de eerste plaats naar een 1.1 gegaan bent. Pas gewoon los de luchtvering van een Golf 1 of polo onder. Dan kon je ineens ook je andere blok leggen.

Ik zou eerst een beetje rijden met de 601, ik denk dat je dan alles al meer gaat apprecieren en mogelijk zelfs geen nood aan alle extra die je nu wilt.
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

Klopt, Gerrit, ik ga uiteindelijk waarschijnlijk toch een 1.1 ombouwen naar een 601 voor het sterkere frame en het feit dat er alleen motorsteunen op gelast hoeven worden (om het blok zelf passen te krijgen op het subframe).
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Gebruikersavatar
groest
Berichten: 652
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: 1.1 Subframe

Bericht door groest »

OK, doe wat je hart je ingeeft en laat je niet gek maken.

Laat ze poeppie ruiken kerel :) .

Suc6 en de resultaten zien we wel.
Het was Trabannekom
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

Hier een heel mooi voorbeeld van een aangepast subframe met GSXR motorblok erin.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
exionman
Berichten: 206
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:36

Re: 1.1 Subframe

Bericht door exionman »

differentieel met brackets ( á €1500 ) , ingekorte aandrijfassen ( inkorten á € 800 ) waarschijnlijk aandrijfassen van een Mazda mx5, subframe maken, motorblok.
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

exionman schreef:differentieel met brackets ( á €1500 ) , ingekorte aandrijfassen ( inkorten á € 800 ) waarschijnlijk aandrijfassen van een Mazda mx5, subframe maken, motorblok.
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig
Je bent er toen der tijd dus ergens mee op gehouden? Hoe ver was je gekomen?
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
exionman
Berichten: 206
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:36

Re: 1.1 Subframe

Bericht door exionman »

alleen op papier maar met een motor uit een seadoo jetski 2 cilinder 2-takt 930cc 135pk
exionman
Berichten: 206
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:36

Re: 1.1 Subframe

Bericht door exionman »

Plaats reactie