
Knipperlichten
Re: Knipperlichten
Plus en min omdraaien. De pluskant aan de kant vh kunststof spatbord monteren en de minkant aan de andere.Renier schreef:Ja dat snapte ik dus, maar hoe zit het dan met de kortsluiting? Wat kan ik daar aan doen?Haiko schreef:ehm... die twee kabelschoentjes eraf knippen, draad strippen en in de gaatjes wurmen en schroefjes aandraaien...
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: Knipperlichten
Bruin (31) is altijd massa. Als dat niet zo is, heeft er ooit iemand -al dan niet uit nood- zitten kutten.
Groenrood (rechts) en groenzwart (li) is de voeding.
Ik zie trouwens in het Schaltplan uit WHIMS 1990 dat de pinkers 21 Watt zijn: dat is zo sinds mei 1971 (6V).
Groenrood (rechts) en groenzwart (li) is de voeding.
Ik zie trouwens in het Schaltplan uit WHIMS 1990 dat de pinkers 21 Watt zijn: dat is zo sinds mei 1971 (6V).
Re: Knipperlichten
Als het goed is zou het niet moeten uitmaken op welke je de + of - zet, die beide contacten zouden beide geisoleerd zijn van de rest.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Knipperlichten
Bij het originele knipperlicht (met de chromen rand) maakt dat wel uit omdat de aansluiting voor massa vastzit op het frame vh lampje. Of dat voor deze aftermarketlampen ook geldt, weet ik niet.
Renier: als je echt kortsluiting hebt dan is er ook een zekering doorgebrand. Als het ene knipperlicht het niet meer doet kan dit ook een andere oorzaak hebben dan kortsluiting. Meet eens met spanningszoeker of je op de draden vh licht een plus en een min hebt.
Renier: als je echt kortsluiting hebt dan is er ook een zekering doorgebrand. Als het ene knipperlicht het niet meer doet kan dit ook een andere oorzaak hebben dan kortsluiting. Meet eens met spanningszoeker of je op de draden vh licht een plus en een min hebt.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: Knipperlichten
maar die op de foto is nachproduktion... die heb ik er ook op...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Knipperlichten
Dus 21W had eigenlijk ook gekund?
Ik ga op zoek naar de oorzaak, er is geen zekering doorgebrand.
Ik ga op zoek naar de oorzaak, er is geen zekering doorgebrand.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Knipperlichten
Geen idee, het is Nachproduktion en als het nieuw is, mag er wel infovelletje bij zitten hoeveel ze kunnen hebben. Heb je de verkoper al gevraagd?Renier schreef:Dus 21W had eigenlijk ook gekund?
Re: Knipperlichten
ik heb er ook 21W in, daarmee smelt het (plastic) glaasje echt niet...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Knipperlichten
Bij het oude (originele) model kunnen geen 21w lampen in omdat de bol groter is dan bij de 18w lampen, waardoor deze zo dicht bij het plastic zit dat het smelt. Bij de replica;s heb je er met de buislampjes helemaal geen last van.
Re: Knipperlichten
18W schijnt fel zat te schijnen, echter als ik een keertje 21W kan kopen zal ik dat dan wel doen. Ach ja, 2 euro verspilt, maar goed is ook niet de hoofdprijs geweest dus ;P Aan de ene kant past en werkt het nu prima, echter bij de andere kant blijft het een probleem, ik ga er nog eens goed naar kijken morgen overdag.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.