Schokken bij loslaten gas
Re: Schokken bij loslaten gas
Je kunt zelfs zonder te ontkoppelen naar de vrij schakelen. Gas los en pookje naar de vrij schuiven.
- trabant601
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: Schokken bij loslaten gas
Schokken bij loslaten gas daar heb ik zo goed als geen last meer van ik heb mijn carburateur er voor aan gepast en hij rijd als een zonnetje echt super fijn.
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Re: Schokken bij loslaten gas
en wil je met ons delen hoe je dat hebt gedaan?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- Hendricus0251
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 31 jul 2011, 07:37
- Locatie: castricum
Re: Schokken bij loslaten gas
Dat schokken bij loslaten van het het gaspedaal is een typisch tweetakt probleem.
het gedeeltelijk op te lossen door een correckte carberateur afstelling, of coreckte ontstekings afstelling.
Bij mijn ervaringen met MZ motor, betekend schokkende loop bij gas terug nemen een te krap afgestelde carberateur, of lekkende krukas olie keeringen.
Bij lekkende krukas olie keeringen loopt de motor prima, maar slecht stationair...
namelijk veel te hart of hij slaat af.
met trabant motor heb ik er eerlijk gezegt niet zo veel ervaring mee.
De HB 28 carberateur valt weinig aan af te stellen, en met afstellen van de ontsteking heb je speciaal hulp gereedschap nodig.
Ik rijd nooit met gas los in een ingeschakelde versnelling.
In mijn Trabant rijd ik dus in de versnelling met gas erop.
Door het gas niet geheel terug te nemen kan men dit schokkend lopen ook tegen gaan, maar bij een trabant is het beter bij gas los, metteen in zijn vrij stand schakelen, en de auto uit laten rollen de remmen gebruiken om te remmen , dus nooit de motor.
staat trouwens ook te lezen zowel in het MZ instruktie boekje als in het Trabant instruktie boekje.
ga je toch afremmen op de motor, dan krijgt de motor geen benzine terwijl deze toch draait, en dus ook geen olie en dus geen smering...
dus bij een Trabant, nooit met ingeschakelde versnelling afremmen.
Eerst uit de versnelling schakelen gas terug nemen, dan doorschakelen...
Trabant rijden vraagt wat gewenning, maar hij schakelt verder prima, en ik rijd absoluut zonder schokken vloeiend met de tweetakt motor....
Ik hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven mijn mijn personlijke ervaringen
Henk de Graaf
het gedeeltelijk op te lossen door een correckte carberateur afstelling, of coreckte ontstekings afstelling.
Bij mijn ervaringen met MZ motor, betekend schokkende loop bij gas terug nemen een te krap afgestelde carberateur, of lekkende krukas olie keeringen.
Bij lekkende krukas olie keeringen loopt de motor prima, maar slecht stationair...
namelijk veel te hart of hij slaat af.
met trabant motor heb ik er eerlijk gezegt niet zo veel ervaring mee.
De HB 28 carberateur valt weinig aan af te stellen, en met afstellen van de ontsteking heb je speciaal hulp gereedschap nodig.
Ik rijd nooit met gas los in een ingeschakelde versnelling.
In mijn Trabant rijd ik dus in de versnelling met gas erop.
Door het gas niet geheel terug te nemen kan men dit schokkend lopen ook tegen gaan, maar bij een trabant is het beter bij gas los, metteen in zijn vrij stand schakelen, en de auto uit laten rollen de remmen gebruiken om te remmen , dus nooit de motor.
staat trouwens ook te lezen zowel in het MZ instruktie boekje als in het Trabant instruktie boekje.
ga je toch afremmen op de motor, dan krijgt de motor geen benzine terwijl deze toch draait, en dus ook geen olie en dus geen smering...
dus bij een Trabant, nooit met ingeschakelde versnelling afremmen.
Eerst uit de versnelling schakelen gas terug nemen, dan doorschakelen...
Trabant rijden vraagt wat gewenning, maar hij schakelt verder prima, en ik rijd absoluut zonder schokken vloeiend met de tweetakt motor....
Ik hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven mijn mijn personlijke ervaringen
Henk de Graaf
Re: Schokken bij loslaten gas
Dat gasprobleem wordt veel erger bij een vervuilde carburateur. Die af en toe poetsen lost dus veel op.
Re: Schokken bij loslaten gas
Ik heb met Sparvergaser ook vrij veel last van het schokken, maar trap eigenlijk in z'n 1-3 altijd meteen de koppeling in als ik geen gas geef.
Re: Schokken bij loslaten gas
toevallig heb ik dat vanmiddag samen met theo opgelost.
rijd perfect nu.
rijd perfect nu.

liever gelast
als geleased
als geleased
Re: Schokken bij loslaten gas
Ja ja ja .... maar vertel de lezers dan ook eens jullie GROTE GEHEIM Jantje ...... HOE 

- Swolliewood
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:16
Re: Schokken bij loslaten gas
Dat antwoord duurt wel verdomde lang...... 

Wie in angst leeft, zal in angst sterven!
Re: Schokken bij loslaten gas
Hey, gelukt met die tent zie ikSwolliewood schreef:Dat antwoord duurt wel verdomde lang......

Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving