Remcilinders: Welke zijn het beste?
Remcilinders: Welke zijn het beste?
In dit draadje wil ik ervaringen verzamelen over de (wiel)remcilinders.
In de jaren '90 werden de originele RENAK cilinders gekoesterd, je kon beter een opgelapte Renak nemen dan zo'n slordig geproduceerde nieuwe Hongaar was de algemene opvatting.
Hoe ziet de remmenwereld er nu uit?
Trabiteile heeft RBZ van Italiaanse makelij, die volgens hen beter zijn dan wat "in der Bucht" wordt aangeboden;
Trabantwelt heeft PEX, dat is Duits fabrikaat, of een hele kit van EBC;
Zweitaktladen heeft MAPCO en verzinkte Renaks;
maar de meeste wederverkopers zwijgen over de herkomst van hun cilinders.
Wat zijn jullie ervaringen, wat zouden jullie nu kopen en waarom?
Schiet! (Maar niet door de rem!)
In de jaren '90 werden de originele RENAK cilinders gekoesterd, je kon beter een opgelapte Renak nemen dan zo'n slordig geproduceerde nieuwe Hongaar was de algemene opvatting.
Hoe ziet de remmenwereld er nu uit?
Trabiteile heeft RBZ van Italiaanse makelij, die volgens hen beter zijn dan wat "in der Bucht" wordt aangeboden;
Trabantwelt heeft PEX, dat is Duits fabrikaat, of een hele kit van EBC;
Zweitaktladen heeft MAPCO en verzinkte Renaks;
maar de meeste wederverkopers zwijgen over de herkomst van hun cilinders.
Wat zijn jullie ervaringen, wat zouden jullie nu kopen en waarom?
Schiet! (Maar niet door de rem!)
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
PEX en RENAK... hongaarse meuk... ach laten we het daar niet over hebben
Oja, hongaarse meuk herken je vaak aan het feit dat er in de produktomschrijving staat "Hergestellt in der EU".
Duits fabrikaat wordt uitdrukkelijk erbij vermeld.
Oja, hongaarse meuk herken je vaak aan het feit dat er in de produktomschrijving staat "Hergestellt in der EU".
Duits fabrikaat wordt uitdrukkelijk erbij vermeld.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
Mijn ervaring met de merkeloze remcilinders is slecht. Het schroefdraad is vaak niet goed en ze lekken makkelijk. De PEX remcilinders gebruik ik al jaren zonder problemen. De gereviseerde heb ik alleen nog maar op internet gezien. De kwaliteit is erg afhankelijk van de basis waarmee ze beginnen. Indien de cilinders al geput zijn, kan je er niks van maken. Daarnaast zijn ze al gewoon tientallen jaren oud en gebruikt. Dus heb je risico's als gevolg van het (onvakkundige) gebruik in het verleden.
- trabant601
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
Ik gebruikt meestal ABS remcilinders die zijn echt super goed wel wat duurder dan die van pex die zijn ook goed maar iets minder kwaliteit maar wel goed .
ABS REMCILINDERS >>> http://www.winparts.nl/remsysteem/remci ... 6-479.html
ABS REMCILINDERS >>> http://www.winparts.nl/remsysteem/remci ... 6-479.html
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
He, achterremcilinders met stofkappen zoals bij de 600
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
Theo, is dit een catalogusfoutje van winparts of passen die ook op de latere ankerplaten met automatische bijstelling? De gangbare 601 achterremcilinder zit ook maar met één moertje vast. Het risico bestaat dat je dan een stuk van de schoen moet afzagen om hem passend te maken.eeuwige_student schreef:He, achterremcilinders met stofkappen zoals bij de 600
- trabant601
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
Ik denk een catalogusfoutje van winparts is .
Maar die passen niet op de 601 maar ik heb nog steeds de goeden type gehad ik denk dat het alleen de verkeerden foto er bij staat .
Maar die passen niet op de 601 maar ik heb nog steeds de goeden type gehad ik denk dat het alleen de verkeerden foto er bij staat .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
die lijken nogal op de Wartburg 353 achterrem... voor de trabant zijn ze in elk geval niet...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 23:14
- Locatie: Uden (Noord-Brabant)
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
Ik heb ze van PEX en die voldoen prima. Ze lijken wel vrij vlug vast te gaan zitten bij stilstand, maar zijn wel ook weer vlug losgetrapt als je een paar keer goed remt.
De remschoenen van PEX heb ik wel passend moeten maken door er een stuk (paar mm) van de uiteindes af te slijpen met een slijpsteen. Zo gebeurd overigens...
Ik rij er nu alweer ruim 2,5 jaar (3000 km) zonder problemen mee.
De remschoenen van PEX heb ik wel passend moeten maken door er een stuk (paar mm) van de uiteindes af te slijpen met een slijpsteen. Zo gebeurd overigens...
Ik rij er nu alweer ruim 2,5 jaar (3000 km) zonder problemen mee.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
wel remvet gebruikt?
Re: Remcilinders: Welke zijn het beste?
De fabrieksvoering is 4mm dik, de ET-voering 5 mm, omdat met er dan van uitgaat dat de trommel ook wat is uitgesleten tegen de tijd dat je de voering moet vervangen.Super 5 Devil schreef:I(...) De remschoenen van PEX heb ik wel passend moeten maken door er een stuk (paar mm) van de uiteindes af te slijpen met een slijpsteen.(...)