bougiekabels
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
- Locatie: Zeeland
bougiekabels
gisteren de auto gestart , 500 mtr gereden opeens een geliud alsof ik de zuigerveren hoor rammelen en ook een terugval in vermogen .
rustig doorgereden en na nog eens 300mtr weer normaal vermogen en ben daarna rustig naar huis gereden.
vandaag de bougies en de bougiekabels doorgemeten.
die van de bijrijderskant (cillinder 2 denk ik) is niet door te meten, waarschijnlijk stuk dus.
Heb met een bepaalde regelmaat dat de bougiekabels stuk gaan.
double sillicone iso 3808 1209 heb ik tot nog toe gehad.
Nu is mijn vraag welke kabels raden jullie mij aan, waar kan ik ze kopen, en moeten ze beide even lang zijn.
en waarom zijn dat de betere kabels.
ebza kombi 1989.
alvast bedankt voor de info
rustig doorgereden en na nog eens 300mtr weer normaal vermogen en ben daarna rustig naar huis gereden.
vandaag de bougies en de bougiekabels doorgemeten.
die van de bijrijderskant (cillinder 2 denk ik) is niet door te meten, waarschijnlijk stuk dus.
Heb met een bepaalde regelmaat dat de bougiekabels stuk gaan.
double sillicone iso 3808 1209 heb ik tot nog toe gehad.
Nu is mijn vraag welke kabels raden jullie mij aan, waar kan ik ze kopen, en moeten ze beide even lang zijn.
en waarom zijn dat de betere kabels.
ebza kombi 1989.
alvast bedankt voor de info
Re: bougiekabels
Het kan ook de bougiedop zijn, of hoe die aan de kabel vast zit.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4341
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: bougiekabels
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik met ouderwetse kabels met kopere kern dit probleem nog nooit heb gehad.
Re: bougiekabels
Bougiekabels koop je per strekkende meter. Wees niet te zuinig en bestel evt wat meer. De huidige autoshops verkopen nauwelijks meer losse kabel per meter. De moderne auto verbruikt een compleet samengestelde set..
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: bougiekabels
Onlangs nog koperkern kabels gekocht; 2 euro voor 2 meter. 5KOhm stekkers op de bougies (een weerstand is nodig), afdichtrubber en bougiekabelschoen aan de bobinekant. Voor een paar euro klaar.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
- Locatie: Zeeland
Re: bougiekabels
En mag ik dan ook vragen bij welke zaak je dat gekocht hebt
Marcel
Marcel
Re: bougiekabels
De bougiedoppen heb ik ooit bij Trabiteile gekocht: http://trabiteile.de/product_info.php/c ... ts_id/1800
Koperkern-kabels op m'n werk (VW/Audi dealer) gekocht (€1 p. meter), stekkertjes aan de bobinezijde (€0,50 p.st.) + rubberen kapjes (€0,80 p.st) eens op een onderdelenbeurs.
Trabiteile heeft de stekkertjes ook: http://trabiteile.de/product_info.php/c ... cts_id/307, en de rubberen kapjes: http://trabiteile.de/product_info.php/c ... ts_id/2239
Voor +/- €8,- per kabel was ik voorzien.
Vraag eens bij een motorzaak, die heeft deze materialen ook.
Koperkern-kabels op m'n werk (VW/Audi dealer) gekocht (€1 p. meter), stekkertjes aan de bobinezijde (€0,50 p.st.) + rubberen kapjes (€0,80 p.st) eens op een onderdelenbeurs.
Trabiteile heeft de stekkertjes ook: http://trabiteile.de/product_info.php/c ... cts_id/307, en de rubberen kapjes: http://trabiteile.de/product_info.php/c ... ts_id/2239
Voor +/- €8,- per kabel was ik voorzien.
Vraag eens bij een motorzaak, die heeft deze materialen ook.
Re: bougiekabels
Geen idee eigenlijk, de mijne rijdt nog steeds op de originele kabels 

Valves! Who needs Valves?
Re: bougiekabels
de mijne ook , maar ik heb bij de custom motorzaak in arnhem wel twee meter kabel met koper gehaald voor het geval dat 

Trabant, kleinwagen mit großer zukunft