hallo
Ik heb een vraagje:
Ik laat mijn originele stalen trabant 601 velgen poedercoaten. Daarna wil ik nieuwe banden monteren en van die losse witte randen erop hebben. Mij is vertelt dat ze die er samen met de nieuwe band opdraaien. Nu is mijn vraag of je speciale banden daarvoor moet hebben of dat je gewoon elk willekeurig bandmerk kan pakken.
Groetjes!!!
Witte band randen
Re: Witte band randen
Jij ook met je gevaarlijke ideen...
Volgens mij maakt het merk band waar je ze op wilt zetten niet uit. Althans daar heb ik nog nooit van gehoord.
Gewoon proberen...

Volgens mij maakt het merk band waar je ze op wilt zetten niet uit. Althans daar heb ik nog nooit van gehoord.
Gewoon proberen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Voor Weißwandringen of white walls maakt de band niet zoveel uit, maar wel je rijgedrag.
Eigenlijk zijn losse ringen af te raden als je veel kilometers gaat maken, je ziet dat ook bij veel omschrijvingen op eBay: men noemt specifiek showvoertuigen.
Maar als je het wilt proberen: Ik heb nog wel wat liggen.
Eigenlijk zijn losse ringen af te raden als je veel kilometers gaat maken, je ziet dat ook bij veel omschrijvingen op eBay: men noemt specifiek showvoertuigen.
Maar als je het wilt proberen: Ik heb nog wel wat liggen.
-
Aah ok in elk geval alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden. Ik heb inderdaad gelezen dat die white walls wel eens gevaarlijk kunnen zijn. Ze beïnvloeden het weggedrag maar hoe moet ik dat zien? Mij lijkt dat je wel eens een onbalans zou kunnen krijgen.
Het schijnt te kunnen gebeuren dat de white wall in de band gaat schuren bij "ruig" rijgedrag.
Dan kan de band klappen of van de velg komen.
Maar persoonlijk denk ik dat het bij een Trabant wel zal meevallen.
Trabant 601, HP750 anhänger
Qua onbalans hoef je je geen zorgen te maken. Weggedrag ook niet.
De whitewalls die je tussen velg en band klemt zou ik persoonlijk mijden, vreten namelijk heel snel al in de wang van de band.
Veilige opties zijn de whitewalls van Ravus.de, whitewallverf of originele whitewallbanden.
Ik heb zelf gekozen voor die van Ravus. Vreten niet in de wang van de band en blijven ook bij 150 km/u gewoon zitten.
De whitewalls die je tussen velg en band klemt zou ik persoonlijk mijden, vreten namelijk heel snel al in de wang van de band.
Veilige opties zijn de whitewalls van Ravus.de, whitewallverf of originele whitewallbanden.
Ik heb zelf gekozen voor die van Ravus. Vreten niet in de wang van de band en blijven ook bij 150 km/u gewoon zitten.
Klappen niet. Eerder vliegen de stukken Weißwand in het rond. en dat komt dan mede door een gebrek aan onderhoud. Die Atlasringen die ik heb moet je wel geregeld 'bijhouden': inspecteren en invetten met rubbervet.Haiko schreef:Het schijnt te kunnen gebeuren dat de white wall in de band gaat schuren bij "ruig" rijgedrag.
Bijkomend voordeel is dat het zwart van de eigenlijke band dan ook wat zwarter blijft, want zeg eens eerlijk: als je de auto wast, hoe vaak worden dan de banden meegeboend?