Ik heb officieel een op m'n naam staan, maar eigenlijk is hij van m'n zwager. Een SR2e. Leuke brommers, maar deze is wel erg traag, tijd voor een totaalrevisie van het blokje, vrees ik.
Ik heb een elektronische ontsteking gekocht ervoor, start in een kick en rijd als een droom.
Kost wel wat geld maar je bent zeker en gerust voor tientallen jaren.
Ook ik heb een Simson, zelfs twee, een kr50 origineel met patina en een s53 welke uit elkaar ligt, beide helaas [nog] geen kenteken.
Dan ben ik samen met mijn zoon bezig een 50cc racer te bouwen, het juweel hieraan word een origineel GP blok van Ralf Schaum. Het was wel een aderlating maar zijn er heel erg blij mee en trots op. http://www.raschas-motorrad.de/mt_historie.html
jshuiting schreef:Zo, daar is weinig Simson meer aan.
Hoeveel versnelling heeft dat beest wel niet?
6 versnellingen en jahoor er zit weinig origineel Simson aan.
Ook de bijpassende uitlaat heb ik mogen kopen alsmede een rennvergaser van bing.
Met nadruk op MOGEN kopen, over zoiets banaals als geld word niet eens gesproken, je geeft gewoon wat ze vragen.
Om ongeveer drie wedstrijden incl. training zal er een nieuwe zuiger in moeten en hoewel ik best wel wat kan reviseren gaat het blok 1 keer per jaar naar Schaum voor onderhoud/revisie.