Zal het sowieso even nazien, bij een 1.1 zijn er op electra gebied ook een aantal dingen anders als bij een 601. Relais moet ik even in de auto bekijken.
ErikvG schreef:Oh ja toeteren en alarmlichten zijn een slechte combinatie in een Trabant (die staan op dezelfde zekering)
Zolang ik geen alarm heb, zullen die 2 nooit tegelijk gebruikt worden denk ik zo
Heb slechts 1 16a zekering en dat heeft te maken met dat het injectiesysteem erbij zit, de rest houdt het op 8a uit. En eigenlijk is het niet eens echt nodig. (achterruitverwarming heeft ook 16a, maar das een los zekeringbakje)
Bij een 1.1 zit de claxon op een andere zekering dan alarmlichten trouwens.
Wel problematisch is het achteruitrijden (zit bij mij 21w in) met gebruik van de alarmlichten. Dat zit dus wel op dezelfde zekering met 8a terwijl dat bijna 9a nodig heeft.
Ik heb een 12v systeem dus dan zit je aan 10,5a met 6x 21w
Voorlopig denk ik dat ik dus minstens 2 zekeringen moet vervangen voor 16a exemplaren. Aangezien je 2 zekeringen hebt waar alarmlichten op zitten (althans bij een 1.1, geen idee of dat bij een 601 ook het geval is)
@rondjerijder: mocht het nodig zijn heb ik nog wel een stuk kabel over om alles aan te sluiten. Als je een beetje creatief met je kabel werkt heb je niet eens zoveel nodig.
Kan 5 trabanten doen met de lengte die ik bij de auto kreeg op mijn manier.