Hoe bedoel je?ruton schreef:Had Jelle niet zo'n bijzondere EBZA? Of is die meeverkocht naar Bart en later Evan?
ebza opnieuw instellen bij demontage motor
Re: ebza opnieuw instellen bij demontage motor
Joost wat heb jij een goed geheugen. Ik heb dat onderdeel nooit gekocht. De Trabant die ik nu heb is helemaal origineel en dat wil ik ook zo houden.
Hier moet het zeker mee gaan lukken, afstelklok voor de oude honda modellen:

Het zwarte verlengstuk komt in het bougiegat, ook 14mm. Het klokje plaats je dan bovenop.

Het zwarte verlengstuk komt in het bougiegat, ook 14mm. Het klokje plaats je dan bovenop.
Even voor de duidelijkheid de cilinders het dichts bij de ventilator 2mm en de ander 3,5mm?eeuwige_student schreef:Dan wordt 2x3 voorgeschreven. Ik zou echter eentje iets eerder zetten 3,5.
- eeuwige_student
- moderator
- Contacteer:
Nee, 3 mm bij ventilator en 3,5 die er vanaf zit. Dit omdat die iets minder gekoeld wordt. Door de ontsteking iets eerder te zetten wordt die iets minder warm.
Dank je!eeuwige_student schreef:Nee, 3 mm bij ventilator en 3,5 die er vanaf zit. Dit omdat die iets minder gekoeld wordt. Door de ontsteking iets eerder te zetten wordt die iets minder warm.
De cilinders zijn genummerd, en zoals gebruikelijk tellen ze vanaf de bak. Nr 2 zit dus bij de ventilator.
Ja die nummers zijn niet te missen. Die staan flink groot op het blok geschreven.ruton schreef:De cilinders zijn genummerd, en zoals gebruikelijk tellen ze vanaf de bak. Nr 2 zit dus bij de ventilator.
Dan moet het lukken toch?
Rookworst zonder R is ookworst.