F51 Benzinetank & kraantje schoonmaken
Re: F51 Benzinetank & kraantje schoonmaken
Thanx.... denk dat ik het houd bij de originele dopjes ... 

Als hij bij de mijne stuk gaat, gaat er een aluminium in... Beetje met de tijd meegaan... toch? 

Valves! Who needs Valves?
cool, dit klusje ga ik denk ik zaterdag ook doen, meteen revisie setje in de kraan duwen enzo.
lijkt me een "dankbaar" klusje als het gedaan is, mooi om weer motivatie te vinden na zo na de veel te koude winter.
niet te moeilijk (denk ik) en snel resultaat.
--edit--
zie nu pas dat het echt een oud topic is.... toch, leuk/handig om te lezen
lijkt me een "dankbaar" klusje als het gedaan is, mooi om weer motivatie te vinden na zo na de veel te koude winter.
niet te moeilijk (denk ik) en snel resultaat.
--edit--
zie nu pas dat het echt een oud topic is.... toch, leuk/handig om te lezen
Droog weer, acceptabele temperaturen en de peut een eind in de reserve. Dat is een ideaal moment om de tank en het kraantje weer eens schoon te maken en die van het jaar gekochte aluminium waterzak eens te monteren.

Een verrassing toen ik de tank eruit tilde. Deze verstopplek moet de eekhoorn dus nog wel onthouden hebben.
Misschien passen de walnoten wel op het eind van de versnellingspook...
Bij zo'n klus is het altijd weer grutten in mijn tankdoos, en ik blijk een paar exoten te hebben, maar je kunt ze allemaal aan de trabanttank schroeven.
(op klikken voor groot)
Vooral die rechter met die grote zwarte waterzak heeft een bijzonder filter. het schroefdraad voor de zwarte waterzak zit onderaan het filter, niet bovenaan. De metalen waterzak van die midden boven kreeg ik niet los en die ene helemaal links gaat in de P60, alleen de waterzak wijkt af. Iemand enig idee van welk IFA-voertuig de kraantjes in het midden en rechts kunnen zijn?
Het vuil viel overigens mee. Onzichtbare handschoencreme en monteurshandschoentjes hebben de benzinelucht vrij goed uit mijn handen weten te houden. Wel vergat ik om bij de 601 de afstandbediening voor de kraan eerst in te haken en dan pas de tank vast te zetten. Toen kon de tank weer terug los.

Een verrassing toen ik de tank eruit tilde. Deze verstopplek moet de eekhoorn dus nog wel onthouden hebben.
Misschien passen de walnoten wel op het eind van de versnellingspook...
Bij zo'n klus is het altijd weer grutten in mijn tankdoos, en ik blijk een paar exoten te hebben, maar je kunt ze allemaal aan de trabanttank schroeven.

Vooral die rechter met die grote zwarte waterzak heeft een bijzonder filter. het schroefdraad voor de zwarte waterzak zit onderaan het filter, niet bovenaan. De metalen waterzak van die midden boven kreeg ik niet los en die ene helemaal links gaat in de P60, alleen de waterzak wijkt af. Iemand enig idee van welk IFA-voertuig de kraantjes in het midden en rechts kunnen zijn?
Het vuil viel overigens mee. Onzichtbare handschoencreme en monteurshandschoentjes hebben de benzinelucht vrij goed uit mijn handen weten te houden. Wel vergat ik om bij de 601 de afstandbediening voor de kraan eerst in te haken en dan pas de tank vast te zetten. Toen kon de tank weer terug los.

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
De zwarte is o.a. P70.
Hoewel de afbeelding in de webwinkel ook duidelijk genoeg is, hier een foto van de actuele Reparatursatz für Benzinhahn 8-teilig van TrabantWelt (art.20804)
Het grootste verschil is het filter, en wat ik node mis is de waterzak, omdat daar het schroefdraad graag van verslijt.
Dan loont het om even bij Danzer te kijken, al is daar het kurkje achter het 'Küken' inderdaad nog van kurk: Want twee vitonringetjes D10x13,5 voor de slang zijn overal wel op te snorren en eigenlijk horen die bij de pakkingen etc in het ehbo-pakket aan boord te zitten.
Dan loont het om even bij Danzer te kijken, al is daar het kurkje achter het 'Küken' inderdaad nog van kurk: Want twee vitonringetjes D10x13,5 voor de slang zijn overal wel op te snorren en eigenlijk horen die bij de pakkingen etc in het ehbo-pakket aan boord te zitten.