Ik heb het reprint boek Reparaturanleitung gekocht. Dit boek is uit 2021 en herdruk van de 14e uitgave uit 1977.
Wat mij opviel tijdens het doorlezen is de uitvoering van de auto die in het boek beschreven wordt en overeenkomsten heeft met de uitvoering van mijn auto uit 1970, kleine maar ook grotere dingen als 6 volt, deur grendels binnen als schuif ipv greep, model bak en aandrijfassen, de schroefveren zoals afgebeeld op de frontcover van het boek enz enz.
Wanneer zijn veranderingen doorgevoerd?
De achterklep steunt bij mijn auto nog met 1 stang die je zelf moet uitklappen, later kwamen volgens mij eerst een schuif/klik systeem en daarna gasveren.
Ik heb gezocht, maar kan zo op het forum hier in 1 oogopslag niet wat over vinden, is hier een onderwerp over?
Wijzigingen in opbouw
Wijzigingen in opbouw
De kudde haat andersdenkenden, niet om de mening, maar om de brutaliteit van zelf denken, iets wat de kudde niet kan.
Re: Wijzigingen in opbouw
Ik heb de vraag even naar een passender subforum verplaatst.
Die wijzigingen staan o.a. in hoofdstuk 13 achterin de 8e Auflage (1990) van WHIMS. En die versie is weer te raadplegen op het onvolprezen trabitechnik.com: 13.2. Detailänderungen ab Produktionsbeginn Trabant 601 (stukje scrollen).
Een geïllustreerde webbron is http://www.trabant-original.de/, alwaar ook info over de P50 en de P60 te vinden is.
Breder (want het begint al in 1938 bij de voorloper DKW F8 met de materie) gaat het Fahrzeuglexikon Trabant van Jürgen Lisse: https://79oktan.de/B0080, dat zo'n beetje de hele trabantgerelateerde productie van Horch, Audi, AWZ en het latere Sachsenring bestrijkt.
Die wijzigingen staan o.a. in hoofdstuk 13 achterin de 8e Auflage (1990) van WHIMS. En die versie is weer te raadplegen op het onvolprezen trabitechnik.com: 13.2. Detailänderungen ab Produktionsbeginn Trabant 601 (stukje scrollen).
Een geïllustreerde webbron is http://www.trabant-original.de/, alwaar ook info over de P50 en de P60 te vinden is.
Breder (want het begint al in 1938 bij de voorloper DKW F8 met de materie) gaat het Fahrzeuglexikon Trabant van Jürgen Lisse: https://79oktan.de/B0080, dat zo'n beetje de hele trabantgerelateerde productie van Horch, Audi, AWZ en het latere Sachsenring bestrijkt.
Top, bedankt
De kudde haat andersdenkenden, niet om de mening, maar om de brutaliteit van zelf denken, iets wat de kudde niet kan.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
Ja het nadeel van boeken is dat ze niet dynamisch zijn. Hoewel ik het een fijn boek vind (komt trouwens uit 2018 meen ik), mist het inderdaad een hoop info over de nieuwere uitvoeringen, die ze wel hadden kunnen verwerken. Dat is gewoon jammer.
Over de sparvergaser staat er bijvoorbeeld helemaal niets in. Maar over het algemeen kun je er wel mee uit de voeten.
Ik heb het boek gekocht omdat ik het gewoon prettig vind om iets ter plekke in een boek te kunnen opzoeken ipv daarvoor het halve internet te moeten afstruinen. Dat daar niet alles van alle jaren in staat beschreven vind ik persoonlijk geen probleem.
We zijn op de achtergrond wel bezig om het een en ander te bundelen overigens. Maar dat is nog steeds digitaal.
Over de sparvergaser staat er bijvoorbeeld helemaal niets in. Maar over het algemeen kun je er wel mee uit de voeten.
Ik heb het boek gekocht omdat ik het gewoon prettig vind om iets ter plekke in een boek te kunnen opzoeken ipv daarvoor het halve internet te moeten afstruinen. Dat daar niet alles van alle jaren in staat beschreven vind ik persoonlijk geen probleem.
We zijn op de achtergrond wel bezig om het een en ander te bundelen overigens. Maar dat is nog steeds digitaal.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Waarom Heel voor een heruitgave een druk uit 1977 heeft genomen en niet de laatste, is me ook een raadsel.