Heb ik nog nooit meegemaakt .....
Hoe is het nu met jouw versnellingsbak ...? Al iets aan gedaan ?
Versnellingsbak lekt olie
Re: Versnellingsbak lekt olie
De wet van Mel: "Als Mel het niet heeft meegemaakt, bestaat het niet."
Ik moet die wet helaas ontkrachten, want ik heb het ook meegemaakt.
Je kunt het zien aan het vet om de Gleitsteine/Zapfensterne dat dun is geworden door de olie. Uiteindelijk drupt het ook uit het afdichtrubber. en wordt het feestelijk rondgeslingerd.
Ik moet die wet helaas ontkrachten, want ik heb het ook meegemaakt.
Je kunt het zien aan het vet om de Gleitsteine/Zapfensterne dat dun is geworden door de olie. Uiteindelijk drupt het ook uit het afdichtrubber. en wordt het feestelijk rondgeslingerd.

Ik schrijf er volgens mij ook bij dat ik dat nooit heb meegemaakt ... toch ?
Was dat dan echt lek Joost of was dat doodgeslagen vet dat er al 15 jaar in zat; samen met vocht ... ?
-
- Contacteer:
Mijn versnellingsbak lekt ook.. Komt bij mij misschien door je jarenlange stilstand.
Het lijkt ook te vertrekken vanaf de moffen.. Ik ga het nu wat aanzien (ben nog steeds in de afbreek-en schuurfase) maar als hij het nog doet als ik begin te rijden, dan zal de bak er waarschijnlijk toch uitgaan..
Het lijkt ook te vertrekken vanaf de moffen.. Ik ga het nu wat aanzien (ben nog steeds in de afbreek-en schuurfase) maar als hij het nog doet als ik begin te rijden, dan zal de bak er waarschijnlijk toch uitgaan..
Bij totale restauratie gaat de hele voortrein er meestal ook af...toch ?
Kan je op je gemak alle delen reviseren / vervangen...
Kan je op je gemak alle delen reviseren / vervangen...
Ik zou gewoon de bak helemaal van buiten netjes schoonmaken (remmenreiniger en een kwast doen echt wonderen!) en dan na een tijdje nog eens zien of en waar de olie nu daadwerkelijk vandaan komt. Het beste is natuurlijk ding uitbouwen en op de werkbank zetten en gewoon een tijd laten staan. Loopt er dan nog ergens olie uit, dan kun je meteen zien waar en naar een oplossing zoeken.
wanneer heb je voor het laatst de aandijfassen en "kelkjes" schoongemaakt en van nieuw vet voorzien?
wanneer heb je voor het laatst de aandijfassen en "kelkjes" schoongemaakt en van nieuw vet voorzien?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Een heuse druiper...mel schreef:![]()
Ik schrijf er volgens mij ook bij dat ik dat nooit heb meegemaakt ... toch ?
Was dat dan echt lek Joost of was dat doodgeslagen vet dat er al 15 jaar in zat; samen met vocht ... ?