Pagina 2 van 5

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 11 okt 2013, 20:45
door Haiko
Ehm, wat wil je nu eigenlijk? Je 601 ombouwen naar 1.1 om er dan een enorme motor in te hangen met de luxe van schroefveren aan de voorkant?

Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.

Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.

Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren... ;)

maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats :mrgreen:

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 11 okt 2013, 20:57
door eeuwige_student
Ik kan het ook niet meer volgen. Volgens mij had iedereen je een 1.1 aangeraden voor jouw plannen. Dat je dat niet wil is je goed recht. Ik snap alleen niet waarom niet. Een 601 ombouwen naar een 1.1 is wel mogelijk, maar is zeer duur. Je hebt immers een 1.1 schutbord en wielkasten nodig. Die zijn alleen maar te koop met een 1.1 er aan vast. Heb je eigenlijk enig idee wat de verschillen zijn tussen een 1.1 en een 601?

De wielkasten kan je zien doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers, maar grotere kommen voor mc pherson voorpoten.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 11 okt 2013, 21:03
door Evan_s
eeuwige_student schreef:doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers
Die omschrijving houden we er in :mrgreen:

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 11 okt 2013, 21:27
door tijs
ooh krijg je best legaal op de weg, kost alleen wat geld, en heel veel tijd.
ik reed zelf ook een d kadett met een flink gefokte td was origineel ook een benzine.

er zijn maar weinig regels omtrent aanpassingen aan de koets als je het letterlijk gaat bekijken.
denk dat je bij dit project hooguit wat gedoe zult hebben in nederland met de aslasten, al zullen die bij een 1.1 wat meer zijn als bij een 601. dus wellicht gaat het dan weer iets makkelijker.

de motorkap is trouwens wel al meteen apk afkeur ;)

ik zou eens wat kleiner beginnen, begrijp me niet verkeerd, ik moedig het alleen maar aan als je iets geks wil doen, maar doe misschien eerst een beetje meer ervaring op. kost ook geld, maar is zeker zo leuk.
wat is er met je plannen voor een 3 cilinder 2 takt gebeurd?

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 09:01
door oldschool
Haiko schreef:Ehm, wat wil je nu eigenlijk? Je 601 ombouwen naar 1.1 om er dan een enorme motor in te hangen met de luxe van schroefveren aan de voorkant?

Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.

Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.

Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren... ;)

maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats :mrgreen:
Ik hoop dat hij goed omgaat met mijn trabi!

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 10:38
door Haiko
Nou Jelle, als ik het zo lees allemaal... vrees ik het ergste :roll:

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 10:40
door groest
volgens mij heeft hij er zelf ook genoeg aan gedaan om hem zo min mogelijk origineel te laten lijken.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 11:00
door Renier
Wil hem slechts upgraden/moderniseren ;] (zoals met de centrale vergrendeling die er nu op zit)
Hoorde ook iemand wat die man met de gastank gedaan heeft? Achterin geplaatst misschien?

Edit: De kleur wil ik overigens zo houden, het is een erg mooi ding ;]

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 14:17
door oldschool
Renier schreef:Wil hem slechts upgraden/moderniseren ;] (zoals met de centrale vergrendeling die er nu op zit)
Hoorde ook iemand wat die man met de gastank gedaan heeft? Achterin geplaatst misschien?

Edit: De kleur wil ik overigens zo houden, het is een erg mooi ding ;]
Oke! Dus geen viertaktmotor?

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 18:46
door tijs
als we het nog steeds over die diesel hebben, zal hij of een brandstofcel geplaatst hebben, of een 1.1 tank en die omgebouwd tot een diesel tank (klots schot en een retour leiding)

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 20:03
door eeuwige_student
Een 1.1 tankheeft al standaard een retourleiding.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 21:10
door tijs
dat kom je al een heel eind met een klotsschot, of een catch tankje tussen de tank en de pomp.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 21:25
door Renier
oldschool schreef:
Renier schreef:Wil hem slechts upgraden/moderniseren ;] (zoals met de centrale vergrendeling die er nu op zit)
Hoorde ook iemand wat die man met de gastank gedaan heeft? Achterin geplaatst misschien?

Edit: De kleur wil ik overigens zo houden, het is een erg mooi ding ;]
Oke! Dus geen viertaktmotor?
Ik weet het nog zo precies niet, maar ik denk dat ik toch voor de Wabant ga aangezien wat ik hoor over de prestaties.
Accelereert hard zat om moderne wagens gemakkelijk voorbij te trekken, toch?

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 12 okt 2013, 21:28
door ruton
Dat hangt ook af van de chauffeur van die moderne wagen...

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 15 okt 2013, 20:22
door mel
Koop liever een GTI-tje vriend !

Ik bouwde een Polo G40 in een 1.1 en de eerste Wabant van Nederland en denk dat ik wel iets weet van dit soort kolderieke bouwsels...

Gaat jou echt niet lukken ... is het niet vwb de kennis, dan zal het wel het budget zijn durf ik te wedden !

Kennis: 4-takt motor: heb je enige kennis omtrent motor-versnellingsbak in een kaal frame bouwen ? Want dat moet het worden ...

Heb je ervaring met assen inkorten, bak vastlassen aan een versterkt frame ? En ga zo maar door ?

Kennis tweetakt-3-cilinders ? Is ook weer een vak apart ... en hoef je echt niet te wensen om een scheurijzer te bouwen want dat wordt het niet !