DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Maar wat zoek je precies en hoeveel wil je kwijt zijn incl kenteken en apk?
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Eentje ouder dan 1974 (belastingvrij) voor weinig.eeuwige_student schreef:Maar wat zoek je precies en hoeveel wil je kwijt zijn incl kenteken en apk?
Opknapper is geen probleem, maar moet wel op straat kunnen staan legaal. Aangezien ik geen stalling heb.
Echter is het even op de lange baan geschoven omdat ik mijn huidige dagelijkse auto wil vervangen voor wat ouder. Die staat dus nu te koop en dat moet eerst afgehandeld worden.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
als je hem legal op straat wilt hebben staan, zal hij een geldige APK en verzekering moeten hebben. Geschorst en op de openbare weg gaan niet samen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Wat is goedkoop? Een auto voor €500, 00 waar je € 150, 00 voor apk, kenteken en kentekenplaaten kwijt ben, € 100 - 150 voor de remmen, € 75 voor een accu, € 250 voor 4 nieuwe banden en nog minimaal € 100, 00 aan klein spul. Dan ben je exclusief vervoer al snel € 1200 kwijt. Voor dat geld heb je er ook in nederland op kenteken met apk.
Maar mocht je nog ooitminteresse krijgen in een 1.1, ikmheb jog een onafgerond project op kenteken staan
Maar mocht je nog ooitminteresse krijgen in een 1.1, ikmheb jog een onafgerond project op kenteken staan

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Kombi of Limo?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Die is niet belastingvrijeeuwige_student schreef:Wat is goedkoop? Een auto voor €500, 00 waar je € 150, 00 voor apk, kenteken en kentekenplaaten kwijt ben, € 100 - 150 voor de remmen, € 75 voor een accu, € 250 voor 4 nieuwe banden en nog minimaal € 100, 00 aan klein spul. Dan ben je exclusief vervoer al snel € 1200 kwijt. Voor dat geld heb je er ook in nederland op kenteken met apk.
Maar mocht je nog ooitminteresse krijgen in een 1.1, ikmheb jog een onafgerond project op kenteken staan

Met goedkoop doel ik dus op onder de 1000.
Ik heb trouwens niets gezegd over schorsen?
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Klopt, maar die wegenbelastingmkost je niet de kop.
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Waarschijnlijk heeft t.s het zelfde probleem als ik heb de eerste auto is duur zat en daarom mag de hobby auto niet veel kosten!
Die van mij is een langzaam project geworden ik zal op de lange duur vast niet goedkoper uit zijn maar ik weet wel wat ik heb een betaalbare hobby waar ik plezier aan beleef
Die van mij is een langzaam project geworden ik zal op de lange duur vast niet goedkoper uit zijn maar ik weet wel wat ik heb een betaalbare hobby waar ik plezier aan beleef
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Ik ben inderdaad op zoek naar een auto die puur voor hobby is. Dus waar niet al te veel in gereden zal worden en stukje bij beetje word opgeknapt.
Kost in de loop der jaren meer. maar uiteindelijk als je geen wegenbelasting hoeft te betalen en lage kosten hebt aan de verzekering, dat je dan dus gewoon een hobby hebt die wel geld kost, maar ook weer niet overdreven veel. Want ik steek dat geld liever in het opknappen van de auto
Dus vandaar dat ik belastingvrij.
Een hobby is leuk, maar het moet wel leuk blijven qua kosten.
Kost in de loop der jaren meer. maar uiteindelijk als je geen wegenbelasting hoeft te betalen en lage kosten hebt aan de verzekering, dat je dan dus gewoon een hobby hebt die wel geld kost, maar ook weer niet overdreven veel. Want ik steek dat geld liever in het opknappen van de auto

Dus vandaar dat ik belastingvrij.
Een hobby is leuk, maar het moet wel leuk blijven qua kosten.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Voor dit soort bedragen kan je ze toch niet invoeren?
http://m.speurders.nl/overzicht/trabant ... ry=trabant
http://m.speurders.nl/overzicht/trabant ... ry=trabant
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Biberbraun? Traumhaft...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- rondjerijder
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
- Locatie: Groninger Veenkoloniën
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Alweer ouder dan 3 jaar maar het onderwerp is nu voor mij actueel.
Ik heb een Wartburg op het oog met DDR Brief, wanneer de auto is stil gelegd weet ik niet.
Is een DDR brief alleen voldoende voor de RDW ?
Ik heb een Wartburg op het oog met DDR Brief, wanneer de auto is stil gelegd weet ik niet.
Is een DDR brief alleen voldoende voor de RDW ?
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Stilgelegt is nog niet noodzakelijkerwijs definitief abgemeldet. Had een van de clubs niet een hele lijst van dit soort onderwerpen op een FAQ-pagina?
edit; de datum is dacht ik wel van belang. Is die op een DDR-brief ná 3 oktober 1990, dan is de auto in de BRD en daarmee in de EEG toegelaten geweest. Anders geldt de typegoedkeuring en moet de auto (indien tweetakt) van voor 1974 zijn.
Maar dat is de regel zoals ik me die uit de jaren negentig kan herinneren. Ik heb sindsdien niets meer ingevoerd.
edit; de datum is dacht ik wel van belang. Is die op een DDR-brief ná 3 oktober 1990, dan is de auto in de BRD en daarmee in de EEG toegelaten geweest. Anders geldt de typegoedkeuring en moet de auto (indien tweetakt) van voor 1974 zijn.
Maar dat is de regel zoals ik me die uit de jaren negentig kan herinneren. Ik heb sindsdien niets meer ingevoerd.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
De uitzondering van na de val van de muur, kent niet iedere RDW. Maar wat is het bouwjaar?