Ledjes gebruiken inderdaad niet zoveel, sterker nog, je hebt kans dat bij je knipperlichten er een extra weerstand tussen moet om ervoor te zorgen dat het knipperlicht niet veel te snel knippert. Het knipperlichtrelais werkt met een bimetaal wat opwarmt, dat opwarmen gaat te snel als er te weinig vermogen door de lampen wordt opgenomen.
Eigenlijk vind ik het gebruik van een aparte schakelaar voor de knipperlichten en/of een ander knipperlichtrelais best hypocriet.
Zolang de alarmlichten niet gebruikt worden , boeit het eigenlijk helemaal niet dat het 3x 21w trekt (want minder dan 4x 21w).
Bij een 12v gaat het om 10,5A totaal bij 6x 21w Ja de 8A zekering zal het niet leuk vinden, maar mogelijk gewoon blijven werken.
De schakelaar kan er ook gewoon tegen.
Het relais kan er idd wat minder goed mee omgaan, al zit ook daar een marge in.
Ik vraag me daadwerkelijk af hoeveel problemen het zal geven. Als je vaak met pech denkt te komen te staan met een aanhanger zou je een ander relais kunnen overwegen, of de hele opstelling met dubbel werkende schakelaar en extra relais.
Maar eigenlijk denk ik dat het wel mee zal vallen. bij gebruik van LED lampjes is het probleem er al helemaal niet.
Mocht je led willen met originelere looks: Er bestaan ook filament led lampjes voor automotive.
Let er bij een trekhaak vooral even op dat veel trabanten geen trekgewicht op kenteken hebben en dat je er dus officieel niets mee mag trekken.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe dat eventueel bij de rdw rechtgetrokken kan worden want europeese typegoedkeuring zal lastig zijn en individuele keuring is gewoonweg veel te duur.
Wellicht interessant om daar eens achteraan te gaan, want er zijn genoeg trabanten met trekhaak die geen trekgewicht op kenteken heben en ook genoeg trabanten zonder trekhaak met trekgewicht op kenteken.
Stekkerdoos trekhaak
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
Re: Stekkerdoos trekhaak
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)