Hoe duroplast eraf halen?
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Bij de dakrand heet die kit 'Regenleistenzement', en dat geeft al aan dat het zich niet al te veel van temperatuurverschillen zal aantrekken.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30 sep 2016, 13:36
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Van binnenuit gestookt, niet meteen op de lakkant van de duroplast. Bang dat ik de lak eraf stook, met zo'n ding wat ervoor bedoeld isSuper5Devil schreef:Op die manier hebben wij het al gedaan, Joost, maar het zit echt zo enorm goed vast. We gaan gewoon door. We zijn kennelijk op de goede weg zo. Het is jammer dat die prut zo poreus geworden is, anders had het er niet af gehoeven. Het zat nog goed vast. De popnagels waren er al uit. Die zijn uitgeboord.
Een paneeltje breken, gaan we niet doen, want we zijn eerder te voorzichtig.
En anders haal ik er wel een op, die hopelijk een beetje op lengte is. Desnoods in Drachten. Ik ken de weg daarheen...

- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3335
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Gaat hier echter om de kottflugel. Wel even in het juiste topic kijkenruton schreef:Bij de dakrand heet die kit 'Regenleistenzement', en dat geeft al aan dat het zich niet al te veel van temperatuurverschillen zal aantrekken.

Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Dat is net zulke uitgeharde lava.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Heb je ook de schroeven aan de ondezijde los gemaakt? Daar ait het duroplast ok vast. Verder kan het zijn dat er gewoon goede kit is gebruitk. Dan is het al ooit los gemaakt. De ddr kit gaat meestal snel los.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30 sep 2016, 13:36
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Alles is eruit. Het lijkt gewoon sterke kit. Er zit beweging in maar het plakt behoorlijk sterk 

- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3335
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Dan heb idd waarschijnlijk niet te maken met originele kit.
De donorpanelen die ik tot nu toe heb gezien met originele kit liet het eigenlijk vrijwel zonder kleven los, tenzij het verzopen was met tectyl. Anders gewoon kei en keihard geworden in de loop der jaren.
De donorpanelen die ik tot nu toe heb gezien met originele kit liet het eigenlijk vrijwel zonder kleven los, tenzij het verzopen was met tectyl. Anders gewoon kei en keihard geworden in de loop der jaren.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Nu het hier toch gaat over Duroplast vraag ik me af of en hoe dat te vervormen is.
Het gaat bij mij over de motorkap aan de voorruitzijde. Deze is tussen de scharnieren wat doorgezakt. Dit schijnt meer voor te komen.
Om dit weer in de originele vorm te krijgen, warm stoken?, en dan evt. eerst 2 mallen van bv. hout maken om aan boven en onderzijde te klemmen?
Of als het niet kan vervormen met warmte misschien een stevig strip met de juiste ronding bevestigen tussen de scharnieren?
Is verder geen groot probleem maar als het simpel op te lossen is, waarom niet?
Het gaat bij mij over de motorkap aan de voorruitzijde. Deze is tussen de scharnieren wat doorgezakt. Dit schijnt meer voor te komen.
Om dit weer in de originele vorm te krijgen, warm stoken?, en dan evt. eerst 2 mallen van bv. hout maken om aan boven en onderzijde te klemmen?
Of als het niet kan vervormen met warmte misschien een stevig strip met de juiste ronding bevestigen tussen de scharnieren?
Is verder geen groot probleem maar als het simpel op te lossen is, waarom niet?
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Duroplast is ontzettend vormvast. Is er dan niet eerder eens iets te zwaars op de klep gezet waardoor het metalen gestel er onder is vervormd en dat dat de klep blijvend naar beneden trekt?
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3335
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Of de klep is een keer open gevlogen. Dan krijg je ook dat effect.
Het is wel te vervormen. Maar dan hebben we het over dezelfde methode toepassen als waarmee het gemaakt is: heet stoken (rond de 180 graden) en een aantal minuten geperst en verhit op zn plek houden.
Eigenlijk niet mogelijk. Want je kunt het verhitten niet doen met vuur. Daarnaast gaat je lak er gegarandeerd aan.
Het is wel te vervormen. Maar dan hebben we het over dezelfde methode toepassen als waarmee het gemaakt is: heet stoken (rond de 180 graden) en een aantal minuten geperst en verhit op zn plek houden.
Eigenlijk niet mogelijk. Want je kunt het verhitten niet doen met vuur. Daarnaast gaat je lak er gegarandeerd aan.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Door openvliegen vervormen ze niet. Dan scheuren ze hooguit. Ze zijn gemaakt ondr hoge druk en temperatuur. Dat kan je echter niet nadoen zonder blaasvorming. Ik geef je dus weinig kans.
Volgens mij is dit deel tussen de scharnieren trouwens bij de oudere 601 tjes vlakker dan bij de latere.
Volgens mij is dit deel tussen de scharnieren trouwens bij de oudere 601 tjes vlakker dan bij de latere.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3335
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Frame verbuigd vaak precies tussen en rondom die scharnieren door het openvliegen van de klep. Als de kit nog zijn werk deed trekt het duroplast gewoon krom daar. Ze kunnen idd ook scheuren. Maar het materiaal is enigszins buigzaam.eeuwige_student schreef:Door openvliegen vervormen ze niet. Dan scheuren ze hooguit. Ze zijn gemaakt ondr hoge druk en temperatuur. Dat kan je echter niet nadoen zonder blaasvorming. Ik geef je dus weinig kans.
Volgens mij is dit deel tussen de scharnieren trouwens bij de oudere 601 tjes vlakker dan bij de latere.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Hoe duroplast eraf halen?
Maar niet zozeer dat je er trampolines van kunt maken. 
