Pagina 11 van 19

Re: Wabant

Geplaatst: 05 jun 2012, 21:59
door Haiko
Nou, normale 353 motordelen zijn helemaal niet moeilijk te verkrijgen. Zo zeldzaam zijn de 353tjes niet hoor. ;)

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 10:36
door Evan_s
Na 100km gevarieerd rijden (stad, snelweg, plattelandsweggetjes) zijn de bougies mooi lichtbruin geworden. Ik ben iets donkerder gewend van de Trabantmotor, dus ga voor de zekerheid nog een klein stapje groter naar HD153/HD155. Maar even een setje sproeierruimertjes kopen dus die deze maten kunnen creëren.

Bij warm starten duurt het soms even totdat de motor aan springt, maar dat schijnt niet ongewoon te zijn. Om dat te verminderen ga ik nog een pertinax/isoleerplaatje plaatsen tussen carburateur en flens.

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 10:49
door Erik
Hey dat is mooi dat hij rijdt. Is wel een stuk vlotter geworden of niet :mrgreen:

Mijn Wabant springt tegenwoordig gelijk aan sinds ik de elektrische benzinepomp er op heb geïnstalleerd.

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 11:04
door Evan_s
Die electrische pomp heb ik er ook op gezet. Koud starten is geen enkel probleem. Warmstart houdt 'ie niet zo van.
Ja, ja die alten Warmstartprobleme.
Wenn wir mal für den Moment unterstellen, dass technisch-elektrisch alles top ist, dann probiere mal folgende Kniffe:

Den Leerlauf so mager wie möglich einregulieren. D. h. Umgemischschraube ganz weit öffnen (mind. 4 Umdrehungen), dann die kleine Gemischschraube so weit hinein wie möglich. In den allermeisten Fällen hilft das bereits beim Warmstart.

Im Übrigen solltest Du mal probehalber mit Vollgas starten. Oft springt er auch damit wesentlich schneller an. Aber keinesfalls pumpen o. ä., sonst überfettet er noch stärker.

Die Warmstartprobleme kommen daher, dass der Sprit im Vergaser sich erwärmt und die leichtflüchtigen und zündfähigen Bestandteile verdampfen. Deshalb stellen sich die Probleme auch erst nach einer gewissen Standzeit ein.
(bron: http://w311.info/viewtopic.php?f=2&t=10933&start=120)

Na 10 seconden warm starten met gaspedaal vol ingetrapt springt de motor meestal weer aan.

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 16:13
door Evan_s

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 16:32
door jeroen76
woei ik heb het filmpje even bekeken Evan
het wagendje is echt stout geworden in 4 tellen naar 100 grrrrrr

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 16:35
door Evan_s
Zo voelt het wel ja :)

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 16:37
door Erik
haha, "die remmen doet niet veel meer" :lol:

Tja volgens mij hadden we die discussie over trommelremmen en wabant trappen (niet wartburg cruisen) al eens gehad :mrgreen:

Heel gauw ombouwen dus naar schijfremmen Evan ;)

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 16:38
door Evan_s
I know. Het wachten is op de steekadapters van Trabiteile. Verwacht ik na het weekend.

Heb meteen nieuwe wiellagers besteld; als ik de boel dan immers toch los heb..

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 17:41
door Andries
Ziet er prima uit op dat filmpje. :!:
Dan zijn die remmen voor jou maar peanuts

Re: Wabant

Geplaatst: 06 jun 2012, 19:58
door wido-foto
Je trapt hem flink in! Lekker hoor!!! :D

Re: Wabant

Geplaatst: 07 jun 2012, 08:23
door TrabiFreak
cool filmpje... ziet r inderdaad echt snel uit.... Gaaf!!!

Re: Wabant

Geplaatst: 07 jun 2012, 14:15
door eeuwige_student
Het blijft een mooi project onder het motto: niet lullen, maar doen!

Re: Wabant

Geplaatst: 07 jun 2012, 14:31
door Evan_s
En vooral ook weer een hoop van geleerd!

Ik verbaas me er wel eens over, hoeveel ik vanuit het niets in (bijna) 2 jaar tijd heb geleerd over autotechniek door zelf te sleutelen en proberen. En doorrrrr.... :)

Re: Wabant

Geplaatst: 07 jun 2012, 14:48
door eeuwige_student
Daarom, dat vind ik zo leuk aan jouw project. Gewoon de onderdelen bestellen en maar beginnen. Vervolgens weer kijken hoe de problemen zijn op te lossen. Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de RDW? IS zo´n ombouw zondermeer goed, of moet er nog iets gekeurd worden?