Kenteken moet ik nog wijzigen, maar eerst de ontwaseming inbouwen, voordat ze daar bij de rdw over gaan miepen. Daarna meteen door naar mijn apk adresje. Heb ik zo mooi een deadline*
Let ook even op welke adapterring je neemt. Er zijn namelijk vele verschillende uitvoeringen (en kwaliteiten) in omloop.
Met de ring van Trabiteile staat de motor 22 graden naar voren gekanteld, wat als voordeel heeft dat je de tank voor in de auto kunt laten en je niet in de knoei komt met het inlaatspruitstuk en de bladveer. Deze adapter heeft tevens het voordeel dat je niets aan de voortrein hoeft aan te passen (op een (of meerdere) motorsteuntje(s) maken na dan).
Bij een adapter met een kleinere hoek heb je echter weer het voordeel dat het uitlaatspruitstuk beter past.
Goed om te weten. Die van Trabantwelt ziet er ook compleet anders uit. Staat ook niet bij vermeld onder wat voor hoek de motor dan wordt geplaatst. Tank zou ik denk ik naar de kofferbak verplaatsen. Dat is m.b.t. de gewichtsverdeling ook wel gunstig en je kunt het onder de kap dan veel cleaner maken. Zal in mijn geval iig geen korte termijn iets worden.
Heb nu ook het temperatuurklokje werkend, zo'n oldskool IFA klokje:
Wijzertje blijft bij warme motor mooi in de 2e helft van het witte en precies bij rood gaat de fan aan. De temperatuurschakelaar in de radiateur sluit bij +/- 90 graden waardoor de fan aan gaat. Ook op een warme dag als vandaag (in Enschede tenminste) ging het stad-/spitsrijden prima met de motortemperatuur.
Evan_s schreef:Zijn er eigenlijk metalen deksels voor het ontstekingshuis?
Al wat lang geleden, maar volgens mij hoort er op de motoren zonder waterpomp een met metalen kap. De versie met heeft bij mijn weten altijd een plastic kapje.
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar als je een maandje geduld hebt (ongeveer) dan zoek ik dat eens uit. Ik ben bezig met het opbouwen van een 900cc-blok en heb daarvoor ook nog (o.a.) zo'n metalen kapje nodig, maar wil de aankopen een beetje spreiden in de tijd. Als ik hem binnen heb, kan ik eens vergelijken met de rest van het spul dat ik op zolder weggestopt heb.
Evan_s schreef:Zijn er eigenlijk metalen deksels voor het ontstekingshuis?
Al wat lang geleden, maar volgens mij hoort er op de motoren zonder waterpomp een met metalen kap. De versie met heeft bij mijn weten altijd een plastic kapje.
Een Wartburgmotor ZONDER waterpomp?
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Jazeker, 'wat er niet op zit, kan ook niet kapot' in optima forma! De waterkoeling werkt met een thermosyphon. Ik heb het nog nooit in werkelijkheid zien werken, maar over ongeveer een jaar moet mijn Framo het werkend hebben. (Daarna heb ik nog zeker een jaar nodig om de rest er omheen te bouwen)
@Haiko: Dan heb je nog nooit goed naar mijn Framo-blok gekeken. Ook daar zit een blok in met Thermosyphon. Denk er wel over om de waterpomp in te bouwen die ik van JP heb, want met het hedendaagse verkeer is een betere koeling geen overbodige luxe
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Als maker van de 1e NL Wabant lees het met een beetje blijdschap maar ook met grote verwachtingen: hoeveel Wabanten gaan er dit jaar nu werkelijk bij komen ?
mel schreef:Als maker van de 1e NL Wabant lees het met een beetje blijdschap maar ook met grote verwachtingen: hoeveel Wabanten gaan er dit jaar nu werkelijk bij komen ?
Die van Evan heb ik nu echt zien rijden en van binnen gezien ! Leuk man !
Afgelopen week de slag van het koppelingspedaal wat langer gemaakt door de Anschlag van het pedaal wat weg te vijlen. Voorheen was de slag nét genoeg om te kunnen schakelen met de Wabu drukgroep + Trabant vbak. Nu wat meer marge.
Plaatje van PF, iets minder weggevijld als op deze foto aangegeven.