Pagina 18 van 19
Re: Wabant
Geplaatst: 18 jun 2013, 13:10
door Erik
Ik heb de volgende set-up geinstalleerd, met een abzweigtopf, origineel luchtfilterhuis (jikov versie met drukslang) en met flexibele metalen slang rechtsreeks op de grill gemonteerd. in plaats van een air intake box heb ik een 'luchthapper' van de oude type trabant genomen.
Zal volgende week een duidelijke foto maken.
Re: Wabant
Geplaatst: 19 jun 2013, 09:13
door jantje146
in zwickau stonden ook diverse wabants,
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
Re: Wabant
Geplaatst: 19 jun 2013, 10:53
door Erik
Afhankelijk van de gekozen adapterring en het soort spruitstuk kan je inderdaad tegenwoordig ook een wabant bouwen zonder stukken uit je trabant te halen. Overigens is dat niet veel meer dan een hapje uit het rechterspatbord en een hapje uit de binnenkant van het front. Zie ook mijn
wabant kombi topic
Re: Wabant
Geplaatst: 20 jun 2013, 12:13
door mel
jantje146 schreef:in zwickau stonden ook diverse wabants,
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
F O T O 'S ???
Re: Wabant
Geplaatst: 22 jun 2013, 20:47
door trabant601
Re: Wabant
Geplaatst: 03 jul 2013, 15:33
door mel
We hebben het niet om meters maatje, gewoon stukkie van 10 x 10 cm ...
Re: Wabant
Geplaatst: 16 nov 2013, 21:17
door Evan_s
Trabantwelt heeft nu goed passende spruitstukken:
https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... :1603.html. Hier dezelfde:
eBay.
Re: Wabant
Geplaatst: 16 nov 2013, 21:21
door Haiko
Djeez, voor dat geld zou ik de uitlaat zelf gaan aanpassen....
in hoe verre verschilt deze met een originele 353 of b1000 versie?
Re: Wabant
Geplaatst: 16 nov 2013, 21:23
door Evan_s
Is korter dan de veelgebruikte Framo Krümmer, dus hoeft er niet een stukje blik uit de motorzijde van de bril. En een 2-gaats flens voor aan de 353-uitlaat.
Re: Wabant
Geplaatst: 12 apr 2014, 18:31
door Evan_s
Gisteren de koolstof-kern bougiekabels vervangen door koperkern bougiekabels. Daarna leek de motor een stuk minder last te hebben van het schokkerige rijden bij 30 en 50 km/u. Vlotter heb ik ook vervangen door een nieuwe, dus zou net zo goed daar aan gelegen kunnen hebben, hoewel het schokkerige rijden er ook al (in lichte mate) was met intacte vlotter.
Vandaag verder gesleuteld: een aangepast Trabant-luchtfilter geplaatst met dubbele aanzuigbuis (lastig te zien op de foto), met de sproeierbezetting gespeeld en zit nu op HD150 (ipv 125) en LKD100 (ipv Leerlaufkraftstoffdüse 90). Motor rijdt erg fijn nu! Bougiebeeld is nu ook een stuk beter t.o.v. met het K&N open filter.
Ja, ik had nog een kekke K&N sticker liggen

Re: Wabant
Geplaatst: 13 apr 2014, 13:21
door De Boskabouter
Ik lees dit onderwerp nu voor het eerst. Wat een geweldig verhaal. En wat klinkt het toch lekker, zo'n snel in toeren klimmende tweetakt.
Re: Wabant
Geplaatst: 13 apr 2014, 13:29
door Haiko
maar ik vraag me af hoelang de originele trabant bak het volhoudt met die sterkere motor... zit zelf ook wel eens te denken om de ombouw te maken.
Re: Wabant
Geplaatst: 28 apr 2014, 20:59
door Evan_s
Het heeft een weekendje lassen, passen en slijpen gekost: een nieuwe uitlaat gebouwd voor mijn Wabant. Ditmaal op basis van een originele BVF voordemper.
Mijn vorige voordemper kon de drempeltjes niet meer aan, en is afgebroken. Het werd toch al hoog tijd voor een nieuwe. Dit betrof tevens een Hongaarse demper die beduidend lichter was en van veel dunner materiaal. Na een jaar rammelde er al wat binnenin de demper, echt troep dus. Voor hetzelfde geld (!) een originele BVF-demper gekocht om aan te passen.
De resultaten:
De tussenpijp wat verder aangepast met een scherpere bocht aan het begin:
Een nieuw 'Wabant' spruitstuk, o.a. tekoop bij Trabantwelt:
Ophanging:
Met dank aan een 'lascursus' op Youtube

Re: Wabant
Geplaatst: 28 apr 2014, 21:38
door trabant601
Dat ziet er goed uit .
Re: Wabant
Geplaatst: 31 mei 2014, 16:41
door Evan_s
Vanmiddag nog met de Trabant staande gehouden door de politie, men wilde even onder de motorkap kijken want ik was toch wel vrij rap weg bij het stoplicht
