Als je goed kijkt, heeft de ene de gasbediening dmv een stangengas (Wartburg 353 en Barkas), de andere versie heeft die voor een gaskabel (353W). Verder zijn ze eigenlijk identiek. Meende dat het enige verdere verschil te maken had met de instellingsmogelijkheden (omlooplucht etc)
Die jij nodig hebt, is er een met gaskabel-aansluiting. (2e foto)
Een Jikov is niet zo moeilijk anders, is zuiniger en heeft 2 trappen.
Tip: bezorg jezelf anders even de WHIMS voor de Wartburg 353, daar staat alles in kwa Motor en Vergasers (Jikov en BVF)
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Ik meende dat de F2 dat slangetje als extra heeft (--> mengselvermagering à la 28HB4-1 ?).
Gaskabelaansluiting was ik al achter welke ik moet hebben. De F1 heb ik ook gezien met normale gaskabelaansluiting en de F2 met zo'n kogeltje. Kan natuurlijk zijn dat deze onderling gewisseld zijn hoor.
Evan_s schreef:Ik meende dat de F2 dat slangetje als extra heeft (--> mengselvermagering à la 28HB4-1 ?).
Gaskabelaansluiting was ik al achter welke ik moet hebben. De F1 heb ik ook gezien met normale gaskabelaansluiting en de F2 met zo'n kogeltje. Kan natuurlijk zijn dat deze onderling gewisseld zijn hoor.
Weet het niet maar deze BVF40 F2-11 lijkt idd op een SPARVERGASER en die waren bij de Trabant altijd slecht: zou ik er echt niet opzetten !
De JIKOV is een prima carburateur (als hij schoon is) !
Ehm... de Jikov is de Wartburg "Sparvergaser"... die BVF is gewoon een bloemenspuit!
(Jikov is destijds op de 353(W) gezet om brandstof te besparen, die staan van nature wat armer ingesteld, door de 2e trap krijgt ie wel wat meer sprit, maar die gebruik je eigenlijk weinig (bij inhalen/snel optrekken dan weer wel).
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Vanmiddag voor een prikkie een WHIMS Wartburg opgepikt:
De BVF40-F2 is dus absoluut geen sparvergaser, maar heeft een ander stationairsysteem en (zoals Haiko al zei) een gaskabelaansluiting die past op de gaskabel van de Trabant.
Heb deze dan ook besteld en komt in de loop van volgende week binnen.