Tijdens het Framo-treffen hebben we ook even rondgesnuffeld in de werkplaatsen van Framo Jens.
Echt alles van Framo kan daar worden gereproduceerd. We zagen er verschillende houtconstrukties voor cabines en ook voor kombi's.
Maar
er stond ook de oudste nog bewaarde Framo kombi V501. Deze was gebruikt om de manschappen te bevoorraden in WO2. Bouwjaar is 1942.
Deze auto wordt niet gerestaureerd, maar geconserveerd.
Alles aan deze auto is zo ver vergaan dat er geen sprake zou zijn van restauratie maar van nieuwbouw.
Wanneer iemand zo'n auto wil, wordt er gewoon een nagebouwd, maar deze is niet te koop.
De oudste V501
De oudste V501
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956
Re: De oudste V501
Op zich is dat bijzonder. De reden dat DKW na de oorlog redelijk snel door kon (en moest) kwam onder andere doordat de Wehrmacht die houten tweetakters niet had gevorderd, zodat er daar aan het eind nog relatief veel van waren. Waarschijnlijk heeft die V501 dan geen frontdienst hoeven doen.Andries schreef: Deze was gebruikt om de manschappen te bevoorraden in WO2. Bouwjaar is 1942.