Dit type pakking voor het waterpomphuis is een absolute afrader!!!! Spul is veel te dik en moet tamelijk strak aan worden gedraaid wil het afsluitend zijn; dusdanig strak aangedraaid dat het schroefdraad sneuvelt en de behuizing krom trekt (en dan nog stond het niet op het punt afdichtend te zijn).
Morgen dus de behuizing vlakken en nieuw schroefdraad tappen.
Kan ik normaal pakkingpapier gebruiken als alternatief? Of vloeibare pakking?
Ik wil de auto namelijk komend weekend weer kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Evan_s op 12 mar 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Evan_s schreef:
Dit type pakking voor het waterpomphuis is een absolute afrader!!!! Spul is veel te dik en moet tamelijk strak aan worden gedraaid wil het afsluitend zijn; dusdanig strak aangedraaid dat het schroefdraad sneuvelt en de behuizing krom trekt (en dan nog stond het niet op het punt afdichtend te zijn).
Morgen dus de behuizing vlakken en nieuw schroefdraad tappen.
Kan ik normaal pakkingpapier gebruiken als alternatief? Of vloeibare pakking?
Ik wil de auto namelijk komend weekend weer kunnen gebruiken.
Je kan universeel pakkingpapier gebruiken, koop wel de juiste dikte want het is in vele diktes verkrijgbaar. Zelf smeer ik altijd aan beide zijden van een waterpomppakking een heel dun laagje vloeibare pakking. Krab wel zorgvuldig alle oude pakkingresten eraf. Succes!
Tip: koop je spullen bij de juiste shops. Ik kan alleen LDM en Baller aanbevelen... die lui weten doorgaans wat je moet hebben en hebben de juiste spullen, zeker baller staat bij mij hoog.
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Vlakken heb ik gisteren al gedaan. Ook kneedbare 2k alu geprobeerd, maar dat kon ik er met mn nagel een halve dag later zo af wippen. Ik neem geen risico en wacht op een vervanging.