help! krijg "kerbstift" uit het "lenkerlager" er niet uit

Lekke knalpot? Remmen? Wielophanging? Problemen met je Benzinetoevoer? Vraag hier hoe je het oplost!
Plaats reactie
oldschool

help! krijg "kerbstift" uit het "lenkerlager" er niet uit

Bericht door oldschool »

Ben mijn nieuwe trabant helemaal technisch in orde aan het maken. Nu moeten de "buchsen" van het onderste "lenkerlager" vervangen worden maar aan 1 kant zit alles muurvast. Sturen is haast onmogelijk zo vast zit alles. Krijg de "kerbstift" niet los, heb dat ook nog nooit eerder gedaan. Hoop dat jullie kunnen helpen!
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Re: help! krijg "kerbstift" uit het "lenkerlager" er niet ui

Bericht door eeuwige_student »

Die hoef je toch ook alleen maar los te halen als je de fuseepen wil vervangen. Dit is nodig als deze is verroest. Anders kan je alleen de bussen vervangen.
oldschool

Bericht door oldschool »

Ik wil ook alleen de bussen vervangen, maar het probleem is ik krijg in eentje geen beweging en wil de kerbstift eruit halen zodat ik in de bankschroef de bus eraf kan slaan.
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Dan mol je de fuseepen. De auto heeft geheid meer massa dan je werkbank, dus laat die spie in godsnaam zitten.Afbeelding
je bedoelt F11-25?
Maak eerst bout F11-17 van de onderste fuseepin maar eens los en beoordeel aan de hand van de toestand van de fuseepin F11-24 of je die spie ook echt eruit moet jassen.
Sowieso krijg je die bout niet los als de fuseepin niet meer ergens aan vast zit.

Maak de boel van buiten schoon, doe er kruipolie op, geef die de tijd om zijn werk te doen en ga intussen een vogelhuisje timmeren.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Haal dan de hele poot eruit zodat je de bus in de bankschroef kan zetten. Dat werk wel zo makkelijk. De fuseepen krijg je er trouwens zonder speciaal gereedschap er niet uit.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Als je 18 heb losgemaakt en 17 heb losgedraaid, kan je 14 vervangen door een lange staaf, zodat je de bus kan wrikken.
oldschool

Bericht door oldschool »

eeuwige_student schreef:Als je 18 heb losgemaakt en 17 heb losgedraaid, kan je 14 vervangen door een lange staaf, zodat je de bus kan wrikken.
Ik had in 14 een lange vijl gedaan, ik had niks anders, die had het snel begeven. Dus ik was op de goede weg, is het normaal dat dat zo vastzit?
oldschool

Bericht door oldschool »

ruton schreef:Dan mol je de fuseepen. De auto heeft geheid meer massa dan je werkbank, dus laat die spie in godsnaam zitten.Afbeelding
je bedoelt F11-25?
Maak eerst bout F11-17 van de onderste fuseepin maar eens los en beoordeel aan de hand van de toestand van de fuseepin F11-24 of je die spie ook echt eruit moet jassen.
Sowieso krijg je die bout niet los als de fuseepin niet meer ergens aan vast zit.

Maak de boel van buiten schoon, doe er kruipolie op, geef die de tijd om zijn werk te doen en ga intussen een vogelhuisje timmeren.
17 was al los joost, maar ik krijg de bus er met geen mogelijkheid vanaf, krijg hem bijna niet eens gedraaid, de fuseepin en bus zijn 1 geheel geworden! ze draaien ook op de buitenzijde van de bus.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Nee, dat is niet normaal. De pen zal dus erg roestig zijn en feitelijk vervangen moeten worden.

Kijk eens bij de krik van een westauto. Vaak zit daar wel een massieve staaf bij.
oldschool

Bericht door oldschool »

eeuwige_student schreef:Nee, dat is niet normaal. De pen zal dus erg roestig zijn en feitelijk vervangen moeten worden.

Kijk eens bij de krik van een westauto. Vaak zit daar wel een massieve staaf bij.
Ik zal eens kijken of onze polo zo een staaf heeft en anders ga ik een trekker lenen die ik kan klemmen in de rand waar het vethoedje zich klemt, zo eentje met 2 van die halve maantjes.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Of een keer de brander erop zetten. De bus zal dan wel opbranden.
oldschool

Bericht door oldschool »

eeuwige_student schreef:Of een keer de brander erop zetten. De bus zal dan wel opbranden.
Dat ga ik proberen, lijkt me de snelste oplossing!
Plaats reactie