Wartburg 312 passend stuur en bandenmaat.
Re: wartburg 312 passend stuur en banden maat.
353-stuurtjes zijn vooral lelijk in zo'n 'Gelsenkirchener Barock'.
Kijk eens rond bij Die Besten en in de Ostmobile shop.
Kijk eens rond bij Die Besten en in de Ostmobile shop.
-
Re: Wartburg 312 passend stuur en bandenmaat.
Wat er nu in zit is ook niet fraai.
Zwart.soort bakeliet met rubber middenstuk.
En tja restaureren is een optie.maar dat zal even duren.
En een andere optie weet ik niet helaas.
Of iemand moet het hart uit mijn 312 stuurtje in het 311 stuurtje kunnen lassen.
Maar wie kan dat. .
Zwart.soort bakeliet met rubber middenstuk.
En tja restaureren is een optie.maar dat zal even duren.
En een andere optie weet ik niet helaas.
Of iemand moet het hart uit mijn 312 stuurtje in het 311 stuurtje kunnen lassen.
Maar wie kan dat. .
Bijna alle bakelieten stuurtjes gaan op den duur "zweten" en krijgen scheurtjes... Een dun 353 stuurtje is vast nog wel te koop ergens. Een 311 stuur gaat niet zonder aanpassing (daar de vertanding anders is) in een 312 passen.
Neem anders even contact op met het onderdelenmagazijn van de IFA vereniging, wie weet hebben die nog eentje liggen.
Neem anders even contact op met het onderdelenmagazijn van de IFA vereniging, wie weet hebben die nog eentje liggen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Is er elders in de stuurkolom geen plek waar je op een veilige manier een overgang kunt maken?wartburg312 schreef:Of iemand moet het hart uit mijn 312 stuurtje in het 311 stuurtje kunnen lassen.
denk het niet, misschien dat je de complete stuurkolom van een 311 kunt nemen, maar ik denk dat de moeite niet gaat lonen voor een stuurtje. Zou het mooi origineel laten en opzoek gaan naar een dun 312/353 stuurtje, die zijn in Duitsland echt wel te vinden.
-
Nee hoor, ik wil gewoon een oplossing die niet te ingewikkeld of duur is.
Dus een stuurtje of de vertanding overzetten of restaureren.
Dus een stuurtje of de vertanding overzetten of restaureren.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Hier valt in nederland ook wel aan te komen. Een goede foto van het huidige stuur (en vertanding) kan helpen. Ik denk dat o.a. jan van eijkelenburg er nog wel iets voor kan hebben. Ik kan eventueel zijn emailadres opzoeken.
Ik wist trouwens niet dat er verschillen zaten tussen de sturen van een 311 en een 312.
Ik wist trouwens niet dat er verschillen zaten tussen de sturen van een 311 en een 312.
-
Ja dat wist ik in 1ste instantie dus ook niet vandaar dat ik dus wel een 311 stuur heb gekocht.
Mocht je een email adres hebben graag alle tips zijn welkom!
Groet
Nick
Mocht je een email adres hebben graag alle tips zijn welkom!
Groet
Nick
311 en 312/353 is anders idd. De 312 is een overgangsmodel van de 311 naar de 312 zeg maar. Dus een soort van 311 huisje op een 353 onderstel. De techniek is grotendeels dan 353, maar kan ook delen van de 311 hebben. Een kijkje onder de motorkap spreekt boekdelen kwa motor, vergaser, koeling, stuurhuis etc.