steekmaat Barkas B1000
steekmaat Barkas B1000
Hallo,
Ik zou even gebruik willen maken van jullie meer uitgebreide kennis ivm een barkas b1000.
Heb er namelijk 2 gekocht een kamper gemaakt bij Olbrechts in Sint kalelijne Waver en een "panel van"
die moet diene voor donor om eventueel stukken te vervangen wanneer deze kapot of versleten zijn,
De foto's volgen maar zal waarschijnlijk maar eind juni zijn aangezien ze nogal "verstopt" zitten.
de Kamper heeft 8 jaar stil gestaan, maar altijd binnen waar geen vocht aan kon, is rijdend weggezet en was daarvoor
gekeurd voor normaal gebruik, dus ik veronderstel dat er niet zoveel werk aan is,
de andere is een ander verhaal, deze heeft 12 jaar buiten gestaan en is gewoon van grijs naar een groene gegaan,
de motor zit los en alle wielen draaien nog dus dit is geen zo'n probleem om hem tot bij mij te krijgen en te demonteren,
is al redelijk roest dus als er mensen zijn die nog wat kunnen gebruiken hoor ik het graag.
wat ik me nu afvroeg zou het mogelijk zijn om aluminium wielen onder de kamper te plaatsen, heeft toch wel een beetje een moderne
look voor een oude kamper,
de kamper is het model vera, linksonder in de hoek ik probeer zo snel mogelijk foto's te plaatsen en jullie steeds op de hoogte te houden,
er volgt natuurlijk een restauratie topic!!!
Alvast bedankt
Miguel
Ik zou even gebruik willen maken van jullie meer uitgebreide kennis ivm een barkas b1000.
Heb er namelijk 2 gekocht een kamper gemaakt bij Olbrechts in Sint kalelijne Waver en een "panel van"
die moet diene voor donor om eventueel stukken te vervangen wanneer deze kapot of versleten zijn,
De foto's volgen maar zal waarschijnlijk maar eind juni zijn aangezien ze nogal "verstopt" zitten.
de Kamper heeft 8 jaar stil gestaan, maar altijd binnen waar geen vocht aan kon, is rijdend weggezet en was daarvoor
gekeurd voor normaal gebruik, dus ik veronderstel dat er niet zoveel werk aan is,
de andere is een ander verhaal, deze heeft 12 jaar buiten gestaan en is gewoon van grijs naar een groene gegaan,
de motor zit los en alle wielen draaien nog dus dit is geen zo'n probleem om hem tot bij mij te krijgen en te demonteren,
is al redelijk roest dus als er mensen zijn die nog wat kunnen gebruiken hoor ik het graag.
wat ik me nu afvroeg zou het mogelijk zijn om aluminium wielen onder de kamper te plaatsen, heeft toch wel een beetje een moderne
look voor een oude kamper,
de kamper is het model vera, linksonder in de hoek ik probeer zo snel mogelijk foto's te plaatsen en jullie steeds op de hoogte te houden,
er volgt natuurlijk een restauratie topic!!!
Alvast bedankt
Miguel
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Re: steekmaat Barkas B1000
Hadden zeniet dezelfde steek als een suzuki vitara o.i.d.?
Steekmaat 5x139mm
Vitara passen. Neem max. 195r15 anders krijg je ze achter niet gemonteerd op een bus.
Vitara passen. Neem max. 195r15 anders krijg je ze achter niet gemonteerd op een bus.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Mocht je de flex erin zetten, heb ik evt wel belang bij:
spatbordhoekjes (ronding) Links en rechts en als er nog wat van over is, een stuk bodemplaat met die ribbels.
(kan je evt fotos mailen van wat ik bedoel)
Motortunnelabdeckung (dat nep-leren ding over de motorkap tussen de stoelen)
Is het een schuifdeur of klapdeur versie die je gaat slopen? Met ronde bumpers?
spatbordhoekjes (ronding) Links en rechts en als er nog wat van over is, een stuk bodemplaat met die ribbels.
(kan je evt fotos mailen van wat ik bedoel)
Motortunnelabdeckung (dat nep-leren ding over de motorkap tussen de stoelen)
Is het een schuifdeur of klapdeur versie die je gaat slopen? Met ronde bumpers?
Trabant 601, HP750 anhänger
Hallo Haiko,
bedankt voor de alvast verstrekte info,
ik zou graag eens foto's hebben van wat jij allemaal wilt.
het nep lederen stuk ter bedekking van de motor zit er niet meer in volgens mij, maar wel
het metalen afdeksel.
ik denk dat het een met een schuifdeur is maar weet dit niet zeker,
wat wil je zeggen van ronde bumpers (foto)
wat is de flex?
stuur anders PB das makkelijk.
bedankt voor de alvast verstrekte info,
ik zou graag eens foto's hebben van wat jij allemaal wilt.
het nep lederen stuk ter bedekking van de motor zit er niet meer in volgens mij, maar wel
het metalen afdeksel.
ik denk dat het een met een schuifdeur is maar weet dit niet zeker,
wat wil je zeggen van ronde bumpers (foto)
wat is de flex?
stuur anders PB das makkelijk.
Flex is een pars pro toto

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Ik dacht eerder aan een antonomasia
De 'pruikenslager' heeft gelijk. 

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Pruikendraaier. Ik was gewoon wat sterker dan dat boterstaal. Maar verder, ere wie ere toekomt: Google. Ik wist trouwens helemaal niet dat Flex een merk was. Ik dacht eerst dat de foto dus een "grappig" bedoelt plaatje was. Maar zo leer je weer wat bij.
Die band tussen asstomp en naaf was die dag nog sterker, heb je die eigenlijk ooit nog los gekregen? En jij kende je eigen krachten niet. Zal je nu niet meer zo snel gebeuren. Betreffende naaftrekker heeft er in het gebruik niet onder geleden.eeuwige_student schreef:Pruikendraaier. Ik was gewoon wat sterker dan dat boterstaal.
Maar terug naar de stukjes Barkas...