steekmaat Barkas B1000

Alles m.b.t de Wartburg, Barkas, Framo, Melkus, Robur, Garant, Sachsenring, EMW en andere IFA/DDR voertuigen kunt u hier vinden.
Micky1593

Re: steekmaat Barkas B1000

Bericht door Micky1593 »

Ja, inderdaad weer wat bij geleerd.
dus als iemand nog stukjes barkas nodig heeft ik kan der de "flex" of de slijpmachine in zetten
geen enkel probleem.
Micky1593

Barkas B1000 kamper Olbrechts

Bericht door Micky1593 »

Hallo,

Zoals al vermeld in een vorig onderwerp heb ik een barkas gekocht (Foto's volgen morgenavond).
Hij staat al zo'n 8 jaar stil maar is rijdend weggezet en droog gestald gestaan, nu is mijn eerste vraag voor jullie,
wat moet er allemaal nagezien worden na zo'n lange periode?

2de vraag: Ik woon in Lichtervelde (West-vlaanderen) wat controleren ze allemaal op de oldtimerkeuring in België?

Bij de aankoop van de kamper moest ik ook nog een "Pick-up" model bijkopen en een "panelvan" deze zullen beide dienen
voor volledige demontage, de "panelvan" komt mee naar huis voor de demontage omdat er daar nog een motor in zit.
In de "Pick-up" niet meer (hangt niet zo veel goeds meer aan), deze staat wel al 20 jaar buiten te verroesten maar ik ga die morgen (zaterdag 14/06) demonteren,
Ale wat er nog van overschiet......... ik maak morgen even wat foto's van alles en ik post ze hier.
Zijn er nog mensen die wat kunnen gebruiken van 1 van de 2 barkassen laat het me dan weten ik hoop de "Panelvan" tegen
midden juli naar de oud ijzer handel te kunnen doen. heb je nog carrosserie onderdelen nodig, ik ben bereid de slijpmolen boven te halen :p

hierbij mijn mailadres: miguelgarwig@hotmail.com

Dit onderwerp zal gebruikt worden om jullie op de hoogte te houden met de vorderingen (met foto's) van de "restauratie" van de barkas,
hij word origineel gehouden maar toch met een moderne toets aan de binnenkant. als er tips zijn altijd welkom

alvast bedankt
Miguel
ruton
Moderator

Re: Barkas B1000 kamper Olbrechts

Bericht door ruton »

Panelvan? Is dat Olbrechtiaans voor Kastenwagen, de dichte versie met laadvloer?

Die "Pick-up" heet een Pritsche.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Had je mijn mail nog gekregen?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Na 8j stilstand o.a. vernieuwen/opknappen:

- remmen vervangen
- motor/koppeling nakijken
- banden
- doorsmeren van onderdelen
- benzinetank schoonmaken

de mijne stond ook eeuwen stil, enige wat ik er eigenlijk aan heb moeten doen is het lijstje hierboven...
(althans voordat ik er mee naar de RDW ben gereden voor een NL kenteken, nu moet de rest nog...)
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Micky1593

Bericht door Micky1593 »

@ruton: ja dat kun je wel de vertaling noemen :p

@ Haiko: nee, ik heb geen mail ontvangen, bedankt voor het lijstje, ik maak me wat zorgen omdat
het een 2-takt is en denk dat ze hier in België er niet zo happig op zijn om deze in het verkeer toe te laten.
als er iemand ervaring heeft met 2takters in België hoor dit graag,

ben trouwens ook van plan om hem eerst door de keuring te krijgen en dan pas aan de binnenkant te beginnen.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Ik heb je opnieuw gemailt... (of klopt je hotmailadres niet?)
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Met vragen over de belgische regels kan je natuurlijk altijd nog bij de bouwer van de camper terrecht. D'n Achiel werkt nog steeds. Anders kan je eens mailen naar de ostalgiestammtisch of naar een club in jouw buurt.
Micky1593

Bericht door Micky1593 »

Hallo Heren,

Zoals beloofd foto's van de demontage van de Barkas, na een paar snoeiwerkzaamheden, 7u demontage en heel wat zweet
tot een mooi reslutaat gekomen.
foto's van de kamper volgen volgend weekend dan komt hij naar huis......
Bijlagen
barkas.jpg
DSC_1337.jpg
DSC_1341.jpg
Laatst gewijzigd door Micky1593 op 15 jun 2014, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Micky1593

Bericht door Micky1593 »

De Pritsche die ik gedemonteerd heb blijkt toch nog iets beter dan verwacht, ale op de cabine na dan,
Het chassis is eigenlijk nog best goed en is te koop, dus chassis met de wielen en lege cabine, liefst zo vlug mogelijk weg (2 weken)
anders gaat hij toch naar het oud ijzer..... Hoeft de hoofdprijs niet te kosten. Laat maar iets weten wanneer je interesse hebt.
Bijlagen
DSC_1405.jpg
DSC_1410.jpg
DSC_1399.jpg
Plaats reactie