zetelbekleding vooraan Barkas B1000
zetelbekleding vooraan Barkas B1000
weet er iemand waar je nieuwe overtrekken kunt kopen voor de voorste stoelen in een barkas B1000?
Miguel
Miguel
Re: zetelbeleding vooraan Barkas B1000
De 'Sattler' die trabantstoelen stofferen zullen met een B1000stoel ook wel raad weten.
Ik dacht dat ik een linkje had, maar http://www.kuebelverdecke.de is offline
Ik dacht dat ik een linkje had, maar http://www.kuebelverdecke.de is offline
Re: zetelbeleding vooraan Barkas B1000
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Re: zetelbekleding vooraan Barkas B1000
Op ebay staan er ook overtrekken te koop.
Iemand ervaring met het zelf naaien van stoelhoezen?
- 2802bartje
Yep, ik heb de voorstoelen van de trabant helemaal met de hand genaaid inclusief sierstiksel in de kleuren champagne zwart. Is geweldig geworden.
Wel veel werk overigens, maar prima voor de winteravonden.
Wel veel werk overigens, maar prima voor de winteravonden.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"
Wat voor naaimachine heb je daarvoor gebruikt?
Kan me voorstellen dat je skai en dikke stof niet met een normale huishoudnaaimachine kunt naaien...
Heb je van die hoezen toevallig nog de tekeningen?
Heb je van die hoezen toevallig nog de tekeningen?
Die tekeningen heten (naai)patronen, Haiko.
Je maakt ze door de oude hoezen te 'demonteren' en op een damastrol uit te spreiden. (Tip: na Pasen zijn de gele overal in de aanbieding)
Stiknaden aftekenen en de naadtoegift inschatten, dan de schaar erin. Je kunt voor de zekerheid een proef maken met goedkoop kaasdoek.
Die dikke stof kun je op zich wel te lijf met een normale naaimachine, zolang die maar niet te nieuw is. Je moet zo'n oude gietijzeren hebben, zo eentje die ten tijde van de 311/312 nog nieuw was.
We hebben hier een gerestaureerde Pfaff 6 uit 1955 staan: 23 kilo, schoon aan de haak. (O, en voordat je gaat vragen: we hebben hier ook een flinke nog-te-doenlijst...)
Je maakt ze door de oude hoezen te 'demonteren' en op een damastrol uit te spreiden. (Tip: na Pasen zijn de gele overal in de aanbieding)
Stiknaden aftekenen en de naadtoegift inschatten, dan de schaar erin. Je kunt voor de zekerheid een proef maken met goedkoop kaasdoek.
Die dikke stof kun je op zich wel te lijf met een normale naaimachine, zolang die maar niet te nieuw is. Je moet zo'n oude gietijzeren hebben, zo eentje die ten tijde van de 311/312 nog nieuw was.
We hebben hier een gerestaureerde Pfaff 6 uit 1955 staan: 23 kilo, schoon aan de haak. (O, en voordat je gaat vragen: we hebben hier ook een flinke nog-te-doenlijst...)
Ah, jij bent er een van die naar dat RTL4/BBC programma kijkt zeker?
(ik moet ook verplicht meekijken, en moet zeggen, opzich wel leuk als het je hetzelf kunt maken)
Zal als ik tijd heb wel eens bij een kringloop kijken naar een oude naaimachine...Pfaff zei je he?

(ik moet ook verplicht meekijken, en moet zeggen, opzich wel leuk als het je hetzelf kunt maken)
Zal als ik tijd heb wel eens bij een kringloop kijken naar een oude naaimachine...Pfaff zei je he?